خرم آباد-فلک الافلاک

برگزاری مجازی روز نکوداشت خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ویروس کرونا نباید سبب فراموشی نکوداشت شهر خرم آباد شود و شهرداری و اصحاب رسانه استان باید از طریق فضای مجازی برگزار کننده جشن و نکوداشت این شهر تاریخی و زیبا باشند.

سید امین قاسمی روز شنبه  با بیان اینکه امسال بخاطر شیوع بیماری کرونا مراسم روز خرم آباد برگزار نمی شود افزود: در هفته نکوداشت خرم آباد باید توجه به ظرفیت های طبیعی و تاریخی شهر گوشزد شود و از این فرصت برای معرفی جاذبه های گردشگری و ایجاد حس انگیزه در شهروندان برای تفاخر و پاسداری از این میراث ارزشمند و ماندگار در فضاهای مجازی بهره برد.

وی با اشاره به پیشینه دره خرم آباد اظهار داشت: این منطقه با توجه به یافته های غار تاریخی کلدر دارای بیش از ۵۴ هزار سال سابقه حیات انسانی است و در حقیقت می توان گفت پاسداشت خرم آباد به معنای پاسداشت بخشی عمده ای از تمدن بشری و تاریخ پر افتخار ایران است.

وی عنوان کرد: در سالهای گذشته با هماهنگی‌های انجام شده توسط استاندار، شورای شهر و شهرداری خرم آباد، ۲۰ اردیبهشت به عنوان روز نکوداشت خرم آباد نام‌گذاری شد و همین مساله توجه شهروندان به این شهر و جاذبه های گردشگری آن را دو چندان کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: این روز دستاورد دیگری هم داشت که خوشبختانه هر ساله در روز جشن خرم آباد از کسانی که به شهر خود، خدمت کرده‌اند توسط مسولان استان تجلیل می شد.

سید امین قاسمی بیان کرد: لرستان با دارا بودن حدود ۶۰ آبشار منحصر به فرد، پوشش انبوه درختان بلوط، خواستگاه مفرغ و ۱۰۰ پل تاریخی به سرزمین چشمه ها و آبشارها، دیار مهر و مفرغ و پایتخت پل های تاریخی معروف است به همین خاطر نامگذاری روز خرم آباد بهانه ی خوبی است که این ظرفیت‌های بی بدیل مورد غفلت قرار نگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: لرستان و به ویژه شهرخرم‌آباد دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی است و اگر از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود، مورد توجه سرمایه گذران قرار گرفته و وضعیت اقتصادی و درآمدزایی آن نیز متحول خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا  اداره کل میراث فرهنگی لرستان با استفاده از تورهای مجازی و طراحی نرم افزارهای گردشگری اقدام به معرفی جاذبه های گردشگری این استان نموده است که گردشگری ۴۴ اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی شاخص لرستان با استفاده از تور مجازی ۳۶۰ درجه امکان پذیر شد.

قاسمی افزود: از طریق تلفن های همراه با استفاده از تورمجازی ۳۶۰ درجه امکان بازدید ۳۶۰ درجه از قلعه تاریخی فلک الافلاک و موزه های این فعال در این اثر وجود دارد.

وی اظهار داشت: به همین منظور آدرس صفحه اینستاگرامی این اداره کل و تورهای گردشگری استان در کانال ها و فضای مجازی معرفی شده است.

به گفته وی همچنین در راستای معرفی هر چه بیشتر لرستان در فضای مجازی تمام آثار و اشیای تاریخی استان که در زمان های گذشته به هر دلیلی در استان خارج شده اند در تبلیغات مجازی استان تعریف شده اند.

قاسمی افزود: بانک تصاویر و اطلاعات جاذبه های تاریخی و طبیعی و صنایع دستی لرستان شامل بیش از ۵۰۰ قاب با کیفیت به آدرس lorestan.mtcth.ir و سایت بازدید مجازی ۳۶۰ درجه ۴۴ اثر تاریخی طبیعی استان به آدرس  lorestan۳۶۰.ir طراحی شده است.

وی ادامه داد: نرم افزار موبایلی لرستان گردی شامل اطلاعات شهرستان های استان به تفکیک، از جمله معرفی غذاهای محلی، اداب و رسوم، جاذبه های تاریخی و طبیعی به ادرس http:// lorestan.mtcth.ir/app طراحی و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است خرم آباد با حدود ۴۵۰ هزار نفر جمعیت، بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستان است که در ارتفاع۱۱ هزار و ۴۷۸ متری از سطح دریا و در میان کوههای زاگرس و در ۴۹۰ کیلیومتری تهران واقع شده است.

منبع:ایرنا

مرتبط:صنایع دستی لرستان متنو ع و کم‌نظیر است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *