بزرگ‌ترین دریاچه منطقه قفقاز

بزرگ‌ترین دریاچه منطقه قفقاز دریاچه سوان نام دارد که دارای منظره‌ای زیبا و تماشایی است.

این دریاچه زیبا در کشور ارمنستان گسترده شده و ۶ منطقه این کشور را دربر می‌گیرد. وسعت کلی دریاچه سوان ۱،۳۶۰ کیلومترمربع است که با حوضه آبریزش به حدود ۵ هزار کیلومترمربع می‌رسد. یکی از عبادتگاه‌های مهم این شهر هم در نزدیکی دریاچه قرار دارد که عبادتگاه سواناوانک نامیده می‌شود.

زیبایی‌های بی‌حد و وصف این دریاچه، کشور ارمنستان را فراگرفته و سبب شده که سالانه بسیاری از گردشگرانبرای بازدید از آن راهی این منطقه شوند. آب این دریاچه از ۲۸ رودخانه تغذیه می‌شود. این دریاچه دو بخش شمال غربی و جنوب شرقی دارد که قسمت جنوب شرقی وسعت بیشتری را در برگرفته است؛ اما نکته جالب این است که بخش بزرگ‌تر دارای عمق کمتری است به‌ طوری‌ که حداکثر عمق شمال غربی حدود ۸۶ متر بوده ولی حداکثر عمق جنوب شرقی دریاچه حدود ۴۰ متر هست. ارتفاع دریاچه سوان از سطح دریا در حدود ۱۹۰۰ متر است که همین امر باعث ایجاد ویژگی‌های خاصی در آن می‌شود.

blank

بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان در فصل تابستان دارای آب‌وهوای بسیار خنکی هست که زمینه مناسبی را برای تفریح و گشت‌وگذار ایجاد می‌کند به‌ طوری‌ که در این فصل، اطراف دریاچه مملو از توریست‌ها و شهروندان ارمنی هست که از مناظر سرسبز و تفریحات آبی آن لذت می‌برند. امکانات بسیار خوبی در پیرامون این مکان وجود دارد که مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد.

blank

اگر از این دریاچه دیدن کرده‌اید و قصد دارید به مکان گردشگری دیگری سفر کنید می‌توانیدتور گرجستان را برای سفر تفریحی خود انتخاب کنید و از تماشای مکان‌های گوناگون ان لذت ببرید.

منبع خبر:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *