بسطام ؛ قطب عرفان شرق

امام جمعه از این شهر به عنوان یک شهر نمونه گردشگری بین‌المللی یاد کرد و گفت: وجود مقبره دو عرف نامی بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی به عنوان قطب عرفان اسلامی نگاه ویژه بسیاری از علاقه‌مندان را به این شهر معطوف داشته است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام رضوی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر با استاندار سمنان اظهار کرد: وجود مقبره شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی سبب شده است تا نگاه ویژه ای از تمام کشور به بخش وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه به بخش بسطام‌، باید نگاه ویژه باشد، ادامه داد:این شهر تاریخی از ظرفیت‌های مختلفی در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، کشاورزی و …برخوردار است.

امام جمعه شهر با اشاره به ظرفیت بالای صنعت گردشگری در این بخش ادامه داد:این شهر با جاذبه‌های فراوان گردشگری، سیاحتی ، عرفانی و معنوی ، توانمندی تبدیل شدن به قطب گردشگری استان را دارد.

وی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواست با توجه به پتانسیل بالای این شهر در حوزه گردشگری به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رونق این صنعت در بسطام کمک کند.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به کیفیت بالای محصولات زراعی و باغی در بسطام گفت: با توجه به وجود باغات فراوان در بخش بسطام ، نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی امری ضروری در این بخش است.

وی با اشاره به وجود چندین پروژه نیمه‌تمام در این شهر افزود: تکمیل‌، آماده سازی و رفع مشکلات مصلای بسطام و حوزه علمیه از انتظارات مردم بخش بسطام از استاندار سمنان است.

امام جمعه به نقش مردم این بخش در دوران دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: بسطام به‌واسطه ی داشتن شاخص‌های رفیع ایثارگری و دفاع مقدس حرف اول را در سطح کشور می‌زند.

وی به پرورش شخصیت های بزرگ علمی و دینی و ادبی در این شهر اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه این بخش پرورش دهنده مراجع و بزرگان دینی بوده و در حال حاضر ۵ نفر از مراجع این بخش به عنوان نمایندگان مردم کشور در مجلس خبرگان حضور دارند.

همچنین خرم، سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شاهرود در این دیدار گفت: بسطام دارای قابلیت های فراوان در ابعاد مختلف است که توجه به این ظرفیت‌ها می تواند در رشد و توسعه ی این بخش موثر واقع شود.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه شهر تاریخی بسطام بیش از ۹ هزار جمعیت دارد، افزود: بخش بسطام دارای ۴۵ هزار نفر جمعیت است.

‌به گزارش ایسنا-‌ شهر نمونه گردشگری بین‌المللی “بسطام” و مجموعه تاریخی بایزید بسطامی یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری استان و کشور در سال‌های اخیر بوده است‌.

تعدد آثار تاریخی و وجود آرامگاه برخی از برجسته‌ترین شخصیت‌های عرفانی و مذهبی در این شهر و گره خوردن نام بزرگانی از تاریخ و ادبیات ایران زمین با این شهر زیبا، از بسطام شهری متفاوت ساخته است. بسطام به واسطه وجود آرامگاه سلطان العارفین بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی می تواند به عنوان پایتخت عرفان شرق مطرح شود. ضمن اینکه موزه عرفان شرق و وجود امامزادگان واجب التعظیم در این دیار ظرفیت دیگری است که بسطام را به مقصدی برای گردشگری مذهبی نیز تبدیل می‌کند.

منبع خبر:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *