بهترین زمان برای سفر به نروژ +معرفی نقاط دیدنی

ماه مارس بهترین زمان برای سفر به نروژ است. در این ماه طولانی بودن روزها،بهترین شرایط را برای لذت بردن از ورزش‌های زمستانی را فراهم می‌کند.

سفر کردن همیشه جزء یکی از هیجانات زندگی بشر محسوب می شود ، بویژه اگر این سفر به کشوری دور دست باشد و زیبا که شنیدنی های بسیاری درباره آن وجود داشته باشد. امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را نروژ، یک کشور پادشاهی آشنا نماید، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

blank

نروژ کجاست؟

نروژ یک کشور پادشاهی مستقل و متمرکزی محسوب می شود که قلمروی آن بخش غربی شبه‌جزیره اسکاندیناوی، «یان ماین» و مجمع‌الجزایر «سوالبارد» در قطب شمال را دربرمی‌گیرد. تا سال ۱۸۱۴ میلادی، جزایر فارو، گرینلند و ایسلند هم بخشی از پادشاهی نروژ محسوب می‌شدند.

نروژ ۳۸۵۲۵۲ کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت آن بالغ بر ۵۱۰۹۰۵۹ نفر است. این کشور از مشرق دارای یک نوار طولانی مرزی با سوئد و همچنین از شمال شرق با فنلاند و روسیه و از جنوب با تنگه «اسکاژراک» هم‌مرز است. سواحل نروژ طولانی و به اقیانوس اطلس و دریای بارنتز متصل است.

آب و هوای نروژ

نروژ در همان عرض جغرافیایی قرار گرفته که سیبری، گرینلند و آلاسکا قرار دارند بنابراین به نظر می‌رسد که آب و هوای این کشور بسیار سرد باشد، اما تاثیرات گلف استریم باعث گرم‌تر شدن و ملایم شدن آب و هوا در نروژ شده است.

این کشور آب و هوای معتدل و ۵ منطقه‌ی آب و هوایی متمایز دارد. آب و هوا در این کشور بسته به زمان و مکانی که سفر می‌کنید، ممکن است به سرعت تغییر کند.

روز‌های آغاز سال، نروژ، سرد و تاریک است حتی در سواحل جنوب غربی در برگن. اگر می‌خواهید ماه‌های ژانویه و فوریه به این کشور سفر کنید و برای اسکی و تماشای شفق قطبی برنامه‌ریزی کرده‌اید حتما باید لباس گرم همراه ببرید و منتظر سرمای هوا باشید.

بهترین زمان سفر به نروژ

ماه مارس بهترین زمان برای سفر به نروژ است. در این ماه، روز‌ها طولانی‌تر هستند و در تفریحگاه‌های زمستانی، بارش برف، شرایط را برای لذت بردن از ورزش‌های زمستانی فراهم می‌کند. هر چه به سمت ماه آوریل و مه برود، گل‌های وحشی و شکوفه‌ها، زیبایی طبیعت این کشور را دوچندان می‌کنند.

ژوئن، جولای و آگوست، از نظر آب و هوا و طولانی بودن ساعات روز، بهترین زمان برای سفر به نروژ هستند. اما هزینه‌ی سفر در این ماه‌ها، چون فصل شلوغ گردشگری هستند، بیشتر است.

بعد از تمام شدن تعطیلات مدارس یعنی از اواسط سپتامبر و اکتبر، قیمت‌ها کاهش می‌یابند. چون این مدت بین تابستان و زمستان قرار گرفته و ممکن است بسیاری از جاذبه‌های گردشگری تعطیل باشند.

روز‌های نوامبر سرد و تاریک است، اما موقعیت عالی برای تماشای شفق قطبی کم کم فراهم می‌شود. در ماه دسامبر، اما حال و هوای این کشور عوض می‌شود. هر جا که پا بگذارید، بارش برف، دریاچه‌های یخ زده، بازارچه‌های کریسمس و نورپردازی‌های جشن سال نو، توجهتان را جلب می‌کند.

معرفی اماکن گردشگری نروژ

blank

برگن

برگن یکی از زیباترین بنادر شمال اروپاست که دارای مناظر زیبا و چشم‌نوازی است که از پایتخت‌های فرهنگی اروپا نیز هست، به خوبی نمایانگر یک شهر شمالی است. برگن یک مرکز فرهنگی مهم در منطقه است که در سال ۲۰۰۰ لقب یکی از پایتخت‌های فرهنگی اروپا را به دست آورد.

این شهر به سال ۱۰۷۰ میلادی به دست شاه اولاف کوره بنیاد نهاده شد و در ۱۲۱۷ به جای تروندهایم، پایتخت نروژ شد. این شهر تا سده چهاردهم میلادی به واسطه صدور ماهی خشک مرکز بازرگانی نروژ بود.

شفق قطبی یکی از پدیده‌های جوی کره زمین است. این پدیده ظهور نور‌های رنگین و متحرک در آسمان شب است که معمولا در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین به وجود می‌آید. شهر «ترومسو» که شمالی‌ترین شهر نروژ است یکی از بهترین مناطق جهان برای دیدن شفق قطبی به شمار می‌رود. حتی تصور گذراندن شبی زیر آسمان بی‌کران در حال نظاره ستاره‌های بی‌شمار و شفق‌های قطبی بسیار لذت‌بخش است.

ترومسو در کشور نروژ در میان گردشگران، به‌عنوان پایتخت قطب شمال معرفی شده و سالانه گردشگران زیادی از سرتاسر جهان برای دیدن زیبایی‌های شفق قطبی به این شهر سفر می‌کنند. در این شهر می‌توان شفق‌های قطبی را ۶ ساعت در شبانه روز مشاهده کرد.

تروندهایم

«تروندهایم» سومین شهر بزرگ و یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های نروژ محسوب می‌شود.

تروندهایم شهری کوهستانی است که اکثر افراد وقت‌های خالی خودشان را به کوه‌نوردی و اسکی می‌گذرانند.

پارک جنگلی کوهستانی «بایمارک» در این شهر قرار دارد و روزانه تعداد زیادی از افراد به کوه‌نوردی و اسکی در این پارک مشغول هستند.

آبدره تروندهایم هم از جاذبه خاصی برخوردار است و از همه مهم‌تر این شهر یکی از محبوب‌ترین شهر‌های دانشجویی نروژ محسوب می‌شود و بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجو دارد که حدودا ۱۰درصد آن‌ها را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

blank

شهر اسلو

اسلو بزرگ‌ترین شهر نروژ و مرکز اقتصادی، فرهنگی و سیاسی این کشور است. شهری که زمانی میراث وایکینگ‌ها بود، در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان دومین شهر گران دنیا شناخته شد.

طبیعت بکر، تلفیق معماری قدیم و جدید، موزه‌های خیره‌کننده و سرگرمی‌های پرانرژی فراوان باعث شده تا اسلو یکی از محبوب‌ترین شهر‌های اروپا برای توریست‌ها باشد. بیشتر بازدیدکنندگان اسلو توان دل کندن از موزه‌های متعدد شهر را ندارند.

مردم اسلو همه ورزشکار هستند؛ کوهنوردی، اسکی و دریانوردی از تفریحات روزمره آن‌ها است و همین تفریحات ورزشی و آب و هوای پاک باعث شده لذت زندگی در اسلو را با هیچ شهر دیگری عوض نکنند. اسلو یکی از بزرگ‌ترین پایتخت‌های اروپا از نظر مساحت (۴۵۰ کیلومتر مربع)، اما در عین حال با تراکم جمعیت اندک است.

 

جزایر لوفوتن

این جزایر در بخش شمالی نروژ قرار دارد و به خاطر دیدنی‌های فوق العاده‌ای مثل پدیده‌ی شفق قطبی و خورشید نیمه شب مشهور است. همچنین در این جزایر روستا‌های ماهیگیری کوچکی هم وجود دارد. همه‌ی این‌ها در کنار کلبه‌های رنگارنگ باعث می‌شود تا تصویری که از این منطقه می‌بینید، تا ابد در ذهنتان بماند.

منبع خبر:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *