گردشگری-پاناما

بهترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۱۹

“لونلی” ناشر مطرح راهنمای گردشگری در جهان، در فهرست جدید حود به ترتیب کشورهای سریلانکا، آلمان، زیمبابوه، پاناما و قرقیزستان را برترین مقاصد گردشگری جهان در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است.

صد سالگی مکتب باوهاوس

در فهرست لونلی، برای معرفی برترین مقاصد گردشگری در جهان در سال آینده، آلمان رتبه دوم را به دست آورده است. موسسه لونلی می‌گوید گردشگران می‌توانند بخشی از مراسم بزرگداشت “صد سالگی مکتب طراحی و معماری باوهاوس” آلمان باشند. این مکتب که در وایمار در سال ۱۹۱۹ بنیان گذاشته شد در دساو (Dessau) شکوفا و به عنوان یکی از موفق‌ترین صادرات فرهنگی آلمان شناخته شد.

فروپاشی دیوار برلین

سال آینده همچنین سی‌امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین است که شاید بتوان آن را مهم‌ترین رویداد سیاسی ‌‌۵۰ سال اخیر دانست. شرکت در مراسم بزرگداشت یک رویداد تاریخی که راه را برای اتحاد آلمان هموار ساخت، می‌تواند فرصتی استثنایی برای گردشگران باشد.

سریلانکا

سریلانکا، در صدر فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان در سال آینده نشسته است. موسسه لونلی می‌گوید سریلانکا، که به خاطر معابدش شهره است، ترکیبی از مذاهب و حیات وحش است و به شکل فزاینده‌ای به مقصدی محبوب برای موج‌سواران بدل شده است.

زیمبابوه

زیمبابوه، سومین کشور در فهرست بهترین مقاصد گردشگری سال آینده جهان نشسته است. موسسه لونلی، زیمبابوه را یکی از امن‌ترین کشورهای قاره آفریقا با مردمانی بی‌نهایت مهمان‌نواز معرفی کرده است. این کشور دارای پارک‌های ملی زیادی است که از جمله بزرگ‌ترین حیوانات این قاره را در خود جای داده‌اند. ویرانه‌های باستانی و آبشار ویکتوریا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

پاناما

پاناما، که بیش از هرچیز به‌خاطر کانالش که دو اقیانوس اطلس و آرام را به هم وصل می‌کند شناخته می‌شود، در جایگاه چهارم فهرست گردشگری قرار دارد. در سال ۲۰۱۹، پاناماسیتی، پایتخت کشور، پانصدمین سال تاریخ خود را جشن خواهد گرفت. موسسه لونلی این جشن را یکی از پرسروصداترین جشن‌هایی توصیف کرده که هیچ کس نمی‌خواهد آن را از دست بدهد.

قرقیزستان

قرقیزستان، در آسیای میانه، در جایگاه پنجم فهرست قرار دارد. به دنبال بازی‌های جهانی چادرنشینان در سال ۲۰۱۸ در قرقیزستان، این کشور علاقه بسیاری را در جهان برانگیخت و در عرصه گردشگری جهان درخشید. بازی‌های جهانی چادرنشینان به ورزش‌های محلی و سنتی مناطق مختلف اختصاص دارد. مسیرهای جدید کوچ، بزرگراه‌های نوسازی شده و سادگی گرفتن ویزا، این کشور را به مقصدی جذاب برای گردشگران بدل کرده است.

منبع:دویچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *