جنگل-آمازون

بکرترین مناظر طبیعی در جهان

گردشگری در برف و کوهستان، جنگل‌ها، جزایر بکر و رویایی، سواحل مرموز و زیبا و … همگی از جاذبه‌های اصلی طبیعت گردی هستند که هر گردشگری باید در طول عمر خود، حداقل یک بار آن را تجربه کند.

کره زمین مکانی باشکوه، وسیع و مملو از جاذبه‌ها گردشگری بکر و طبیعی، شاهکارهای ساخته دست بشر و حیات وحشی زیبا و فریبنده است. اما یکی از بهترین مکان‌ها برای گردشگری، تجربه لحظاتی همراه با آسایش و به دور از زندگی روزمره در دل طبیعت است. در واقع طبیعت‌گردی (Ecotourism)، نوعی از گردشگری است که به قصد سفر به طبیعت صورت می‌گیرد و در آن گردشگران سفرهایی هدفمند برای مشاهده جاذبه‌های طبیعی و بهره گیری و لذت جویی از پدیده‌های متنوع را خواهند داشت. اگرچه امکان سفر به این مکان‌های بکر زیبا برای همه افراد محیا نیست، حداقل می‌توان با ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک آشنا شد و از تماشای آن‌ها لذت برد. در این گزارش شما را با بهترین مقاصد گردشگری طبیعی جهان آشنا می‌کنیم:

جزیره اکوادور، اقیانوس آرام

گردشگری

جزایر گالاپاگوس (Galapagos) یکی از زیباترین محیط‌های طبیعی سیاره زمین است که از آن به عنوان ویترین تکامل یاد می‌شود. این جزایر که میلیون‌ها سال پیش توسط انفجارهای آتشفشانی شکل گرفته‌اند، از آب‌های آقیانوس آرام به وجود آمده‌اند. جزایر منزوی گالاپاگوس با آفرینش منحصر به فرد خود، باعث پیدایش حیوانات غیر معمول و نوعی حیات دریایی شده است که در هیچ جای جهان نظیر آن پیدا نمی‌شود. جالب است بدانید که چارلز داروین با مشاهده این جزایر مرموز، توانست تئوری تکامل را بنویسد. در دهه‌های اخیر بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر از پرندگان پیاده رو، مارماهیان شناگر، لاک پشت‌های غول پیکر و دیگر موجودت شگفت انگیز این جزایر دیدن کرده‌اند. اگر شما نیز از گردشگران دوستدار حیات وحش هستید، مشاهده این مکان مرموز را از دست ندهید.

جزایر پلینزی فرانسه، اقیانوس آرام جنوبی

گردشگری

آب‌های یخ زده کریستالی شکل جزایر پلینزی (Polynesia Island) که در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده‌اند، بهشت روی زمین را برای انسان‌ها تداعی می‌کنند. جزیره آتشفشانی بورا بورا (Bora Bora) که در این منطقه به چشم می‌خورد نیز پوشیده از سواحل سفید شنی است که چشم‌اندازی عالی برای گردشگران فراهم می‌کند. زیبایی این جزیره باعث شده است که برخی افراد این مکان مجلل را برای سفرهای ماه عسل و ثبت تصاویر زیبا انتخاب کنند.

جنگل‌های بارانی آمازون

گردشگری

این جزایر بارانی دارای تنوع زیستی بسیار است و همانند نام خود اسرارامیز و مرموز است. جنگل‌های بارانی آمازون (Amazon Rainforest) حدود ۳.۳ میلیون مایل مربع را به خود اختصاص داده است و از جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های بی پایان، میلیون‌ها گونه حیوانی و گیاهی مختلف و قبایل بومی مختلف تشکیل شده است. دو زمان برای دیدن این جزایر بکر و طبیعی وجود دارد؛ در فصل خشک سال که از ماه ژوئن تا دسامبر ادامه دارد و هوا بسیار داغ و مرطوب است، سطح آب این جنگل‌ها کاهش می‌یابد و مسیرهای پیاده روی باز می‌شود. این زمان مناسب حال افرادی است که مایل به پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی هستند. فصل مرطوب سال (از ماه دسامبر تا ژوئن) این جنگل‌ها با باران‌های سیل آسا همراه است و مسیرهای رودخانه به مناطقی عمیق جنگل تبدیل می شود، جایی که حیات وحش را می‌توان از نزدیک دید. بازدید از جنگل‌های بارانی آمازون یکی از تجربه‌های بی‌نظیر سفرهای عجیب و غریب در طول عمر هر گردشگر خواهد بود.

نورهای شفق قطبی در ایسلند

گردشگری

شفق قطبی ایسلند (Aurora Borealis)، یکی از پدیده‌های جذاب طبیعت است که در آن رقص نورهای سبز، صورتی، و آبی در تمام شب و با هماهنگی کامل هویدا است. در واقع هیچ نمایش طبیعی روی زمین مانند این پدیده وجود ندارد که ارزش دیدن آن مانند نورهای شمالی ایسلند باشد. جالب است بدانید که این نورها از نقاط مختلف اطراف قطب شمال قابل مشاهده است. همه پدیده‌های این مکان شامل پیاده‌روی در یخچال‌های طبیعی، تالاب‌هایی که در اثر حرارت مرکزی زمین گرم شده‌اند، بازدید از آتشفشان‌ها برای کشف آبشارهای افسانه ای و… یک گردشگری ماجراجویانه است و زیبایی حومه ایسلند را به تصویر می‌کشد. همچنین نورهای شمالی ایسلند، فرصت بی‌نظیری برای علاقه‌مندان به عکاسی فراهم می‌کند که در هیچ جای دیگر این سیاره نظیر آن را نمی‌توان یافت.

منبع:ایمنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *