بیانیه مسکو درباره لازم‌الاجراشدن لغو اخذ روادید برای سفرهای گروهی شهروندان دو کشور

وزارت امور خارجه روسیه در سایت خود بیانیه مطبوعاتی در مورد لازم الاجرا شدن توافقنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون روادید برای شهروندان روسیه و ایران منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است:

«طبق توافق های قبلی، در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ ، توافقنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون روادید برای گردشگران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، که در ۲۸ مارس ۲۰۱۷ در مسکو امضا شد، لازم الاجرا می شود.

این توافقنامه برای سفرهای بدون روادید گروه های توریستی متشکل از ۵ تا ۵۰ نفر که توسط سازمان های گردشگری ایران و روسیه تشکیل شده اند، برای مدت زمان حداکثر ۱۵ روز پیش بینی شده است.

نهادهای هماهنگ کننده این توافقنامه عبارتند از: از طرف ایرانی – وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و نمایندگان ذیصلاح آن، از طرف روسیه – روس توریسم و مقامات اجرایی در زمینه گردشگری نهادهای قوه اجرایی فدراسیون روسیه،.

پذیرش گروه های توریستی در فدراسیون روسیه از ایران در چارچوب توافقنامه پس از رفع محدودیت های موقت ورود شهروندان خارجی به فدراسیون روسیه بر اساس دستور دولت فدراسیون روسیه شماره ۶۳۵r مورخ ۱۶ مارس سال ۲۰۲۰ “در مورد محدودیت موقت ورود اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت به فدراسیون روسیه و تعلیق موقت صدور ویزا و دعوت نامه” در رابطه با همه گیری جدید ویروس کرونا امکان پذیر است. »

منبع: ایسنا

مرتبط:

لغو ویزای گروهی ایران و روسیه به مخاطره می‌افتد؟

جزئیات لغو ویزای سفر گروهی ایران و روسیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *