گردشگری باروری

تاثیر کووید-۱۹ بر گردشگری باروری

سرمایه‌گذاری در جهت ارتقاء خدمات درمان باروری با در نظر داشتن مشتریان بین‌المللی، از منظر فروش در یک صنعت تقریبا رقابتی، همچنان روشی کلیدی در رشد راهبردهای این صنعت محسوب می‌شود.

به نقل از بیواسپیس، شرکت تحقیقاتی بازار فکت (Fact.MR ) در راکویل ام دی مریلند، امریکا، در گزارش پیوسته‌ای در مورد بازار گردشگری باروری، چشم‌اندازهای بسیار مثبتی برای رشد در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن را پیش‌بینی کرده است. بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ صنعت گردشگری باروری را به دلیل محدودیت‌های شدید مسافرتی علاوه بر اقدامات معوقه برای روش‌های پزشکی گزینشی، توسط دولت‌های سراسر جهان اعمال شده، به‌طور قابل توجهی مختل کرده است. بازارها شاید تا سال ۲۰۲۱ شاهد بهبودی تدریجی باشند، زیرا دولت‌ها در تلاش برای کم کردن محدودیت‌های قرنطینه هستند تا فعالیت‌های اقتصادی از سرگرفته شوند.

براساس گزارشی از سازمان بهداشت جهانی، ۱۰ درصد از زنان در سراسر جهان به مشکلات باروری مبتلا می‌شوند. همچنین، برآوردها نشان می‌دهد که ۴۸ میلیون زوج و ۱۸۶ میلیون نفر در سراسر دنیا تحت تاثیر ناباروری قرار دارند. اقدامات مراکز باروری شامل پیشگیری، تشخیص و درمان‌هاست. دسترسی برابر به چنین روش‌های درمانی، علاوه بر قوانین محدودکننده در مورد درمان‌های باروری، در بسیاری از کشورهای کم‌درآمد و متوسط مشکلی است که فرصت‌هایی برای گردشگری باروری ایجاد می‌کند.

فناوری‌های کمک باروری بیش از سه دهه پیش معرفی شدند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۵ میلیون کودک از طریق این فرایندها متولد شده‌اند. تلاش‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی در جهت افزایش آگاهی در زمینه باروری، ضمن ترویج سبک زندگی سالم، علاوه بر مداخلات رفتاری برای به حداقل رساندن خطرات ناشی از سموم محیطی و عوارض بارداری، شاید راه‌های جدیدی برای پیشرفت در این صنعت باز کند.

یک تحلیلگر شرکت تحقیقاتی بازار فکت توضیح می‌دهد: «افزایش شیوع  اختلالات باروری از جمله عدم تعادل هورمونی و اختلالات انزال، از عوامل محرک بازار گردشگری باروری در نظر گرفته شده‌اند. همچنین، نگرانی‌های مرتبط با درمان سرطان و اثرات مرتبط با باروری نیز فرصت‌هایی را در بخش گردشگری باروری ایجاد می‌کند. تلاش‌های دولت‌ها برای افزایش گردشگری پزشکی، آگاهی سلامت و بهبود دقت در تشخیص اختلالات باروری از پیشرفت طولانی‌مدت حمایت می‌کند.»

گردشگری باروری

ایده‌های اصلی بازار گردشگری باروری

• درمان‌های لقاح آزمایشگاهی شاهد جذب بالاتر به دلیل اثربخشی برتر و هزینه‌های مقرون به صرفه خواهد بود.

• مراکز باروری همچنان کانال‌های اصلی توزیع هستند که بر اساس سرمایه‌گذاری‌ها به سمت گسترش جهانی توسط رقبای خصوصی هدایت می‌شوند.

• یونان به دلیل گزینه‌های درمانی ارزان‌تر و فضای مناسب برای ارز خارجی، به احتمال زیاد به‌عنوان یک مقصد محبوب گردشگری باروری ظاهر خواهد شد.

• محدودیت‌های نظارتی در مورد رحم اجاره‌ای در هند به فرصت‌های رشد این کشور در این زمینه آسیب می‌رساند.

• چین با حمایت از ابتکارات دولت در زمینه اصلاح زایمان، همچنان یک بازار بالقوه عالی باقی خواهد ماند.

• براساس ثبت ملی فعالیت انجمن باروری اسپانیا، ۴۰ درصد از فعالیت‌های گردشگری باروری اروپا را اسپانیا تشکیل می‌دهد.

گردانندگان برجسته بازار گردشگری باروری 

• افزایش آگاهی در مورد اختلالات باروری در کشورهای در حال توسعه یکی از عوامل اصلی تقاضا در بازار است.

• سرمایه‌گذاری‌های دولت‌ها برای گردشگری پزشکی فرصت‌هایی را در صنعت ایجاد می‌کند.

محدودیت‌های کلیدی بازار گردشگری باروری

• ساختارهای بازپرداخت نامطلوب و سرمایه‌گذاری‌های ضعیف دولت در جهت درمان‌های باروری، به پیشرفت در این زمینه آسیب می‌رساند.

• نگرانی‌های اخلاقی مرتبط با رحم اجاره‌ای و کمبود متخصصان کافی آموزش دیده در این صنعت نیز به پیشرفت‌ها آسیب می‌رساند.

گردشگری باروری

چشم‌انداز رقابتی

رقبای اصلی در بازار گردشگری باروری شامل سفرهای هوشمند پزشکی، مراکز جدید باروری، شرکت‌های گردشگری پزشکی، اهداکنندگان جهانی تخمک، سفرهای پزشکی، بازدید و مراقبت هستند.

رقبای اصلی در صنعت گردشگری باروری علاوه بر تلاش‌های تبلیغاتی بین‌المللی راهبردی، به دنبال ادغام‌های راهبردی، مالکیت و همکاری‌هایی با هدف بیشتر دسترسی به مصرف‌کنندگان هستند.

در جولای سال ۲۰۲۰، کلینیک باروری (Oasis Fertility) در حیدرآباد، هند طرح تعامل بدون تماس خود با بیمار را در راستای محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، با هدف گسترش زمینه گردشگری باروری از طریق رسانه‌های دیجیتال آغاز کرد.

بینش بیشتر در مورد بازار گردشگری باروری

فکت در آخرین گزارش خود، تحلیل بی‌طرفانه‌ای از بازار جهانی گردشگری باروری ارائه می‌دهد. به منظور درک پتانسیل بازار جهانی، رشد و حوزه آن، بازار بر اساس فناوری کمک باروری، لقاح آزمایشگاهی، تزریق اسپرم از نظر مورفولوژیک داخل سیتوپلاسمی، اهدای سلول جنسی قابل تکثیر، تزریق اسپرم داخل سیتوپلاسمی، رحم اجاره‌ای، تلقیح مصنوعی، تلقیح داخل رحمی، تلقیح داخل مجرای رحمی، تلقیح درون لوله‌ای، جراحی باروری، لاپاراسکوپی و سایر موارد، همچنین نوع بیمار (زن و مرد) و کاربر نهایی (مراکز باروری، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های جراحی، بانک‌های اسپرم و موسسات تحقیقاتی) در هفت منطقه شمال امریکا، آمریکای لاتین، اروپای غربی، اروپای شرقی، آسیا و اقیانوسیه به استثنای ژاپن، خاورمیانه و آفریقا تقسیم‌بندی شده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سفر به استان مرکزی _پایتخت گردشگری صنعتی

گردشگری سلامت _مکمل گردشگری تاریخی و زیارت در خراسان رضوی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *