فرودگاه انگلیس

تداوم فشار مالی بحران کرونا بر فرودگاه اصلی انگلیس

مدیرعامل بزرگترین فرودگاه انگلیس با اشاره به کاهش شدید سفرهای هوایی بر اثر همه‌گیری کرونا اعلام کرد که این فرودگاه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۳۲۹ میلیون پوند ضرر کرده است.

«جان هلند کای» مدیرعامل «هیترو» افزود که این فشارها بیانگر ضربه سنگینی است که بحران کرونا بر صنعت هواپیمایی کشور وارد کرده است.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال فقط ۱.۷ میلیون مسافر از طریق این فرودگاه  جا به جا شدند که این میزان در قیاس با دوره مشابه سال قبل ۹۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. حجم ارسال بار هم در این مدت ۲۳ درصد افت کرده و به این ترتیب همه‌گیری کرونا ۲.۴ میلیارد پوند به هیترو زیان زده است.

مدیرعامل هیترو امیدوار است که از سرگیری پروازهای خارجی از ماه آینده میلادی، اوضاع اقتصادی فرودگاه را بهبود بخشد. او به افزایش سفرهای خارجی و ارسال محموله‌های هوایی امید بسته که روح تازه‌ای را در کالبد نیمه‌جان فرودگاه بدمد.

«کای» با این حال اذعان کرد که بازگشت به شرایط پیش از کرونا، به دلیل ابهامات موجود نسبت به دورنمای همه‌گیری کرونا و احتمال تغییر سیاست‌های بهداشتی دولت، کمی زمان‌بر خواهد بود.

مدیرعامل هیترو پیش بینی کرده که امسال بین ۱۳ تا ۳۶ میلیون مسافر از این فرودگاه جا به جا شوند. این درحالیست که دو سال پیش بالغ بر ۸۱ میلیون مسافر از هیترو جابه‌جا شدند.

در همین حال کارشناسان امور گردشگری نسبت به صف‌های طولانی فرودگاه برای بررسی مدارک بهداشتی مسافران هشدار داده‌اند. چند هفته پیش گزارش شد که مسافران حدود ۷ ساعت در صف کنترل گذرنامه انتظار کشیدند.

دولت انگلیس قصد دارد تا از هفدهم ماه «می» (۲۷ اردیبهشت) محدودیت‌های مسافرتی را کاهش دهد. به این ترتیب مسافران باید گواهی دریافت واکسن یا تست منفی ابتلا به کرونا را هنگام سفر ارائه کنند. تاکنون بالغ بر ۳۴ میلیون انگلیسی دوز اول و حدود ۱۲ میلیون هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دولت انگلیس قصد دارد تا ماه آینده از طرح گذرنامه کرونا برای کاهش زمان انتظار در فرودگاه و تسهیل سفرهای خارجی رونمایی کند. گرنت شپس وزیر حمل و نقل انگلیس دیروز گفت که این گذرنامه در نرم‌افزار موبایلی (اپلیکیشن) سازمان بهداشت انگلیس تعبیه خواهد شد.

در همین حال گزارش‌ها از افزایش پیش خرید بلیت‌های تابستانی حکایت دارد. خطوط هواپیمایی ایزی‌جت اعلام کرده که پیش‌خرید بلیت‌های هواپیمایی ۳۰۰ درصد و تورهای مسافرتی نیز ۶۰۰ درصد افزایش داشته است. شرکت گردشگری تی‌یوآی انگلیس هم گفته که خرید بلیت‌های مسافرتی از این شرکت ۵۰۰ درصد افزایش داشته است.

با این حال گروه مشاوران پزشکی دولت انگلیس با اشاره به گونه‌های جهش یافته کرونا هشدار می‌دهند که افراد دستکم تا دو سال آینده از سفرهای خارجی پرهیز کنند.

منبع: ایرنا

مرتبط:

کرونای انگلیسی مانع نمایشگاه تهران نشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *