تدوین یک اطلس خوشمزه در کرمانشاه

تدوین یک اطلس خوشمزه در کرمانشاه

اطلس «خوراک بومی» استان کرمانشاه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه و حوزه هنری این استان تهیه و تدوین می شود.

ایمان درخشی رییس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پیگیری‌ها برای تبدیل کرمانشاه، به شهر خلاق خوراک، گفت: در همین راستا تدوین اطلس خوراک بومی کرمانشاه، در دستور کار قرار گرفته است.

درخشی از همکاری حوزه هنری در اجرای این طرح خبر داد وافزود: شناسایی خوراک های بومی کرمانشاه، ظرفیت خوبی برای معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک خواهد بود.

این مسئول یادآور شد: برای شناسایی این خوراک‌ها، سراغ آشپزها و سرآشپزهای قدیمی و افراد مرتبط با حوزه خوراک رفته ایم تا بتوانیم اطلس کاملی از خوراک های بومی کرمانشاه تهیه کنیم.

وی با اشاره به شناسایی ۸۰ غذای بومی تاکنون، گفت: با توجه به پیگیری‌های ابتدایی مشخص شد بسیاری غذاهای بومی و محلی وجود دارد که عملا ما از آن بی خبریم و بسیاری از این غذاها امروزه منسوخ شده‌اند و با این کار می‌توان این غذاهای بومی قدیمی را هم احیا کرد.

درخشی به کوهستانی بودن استان کرمانشاه، اشاره کرد وافزود: همین امر موجب شده تا کرمانشاه، تنوع بالایی در گیاهان خودرو، انواع میوه جات و محصولات کشاورزی و… داشته باشد و همین امر زمینه ساز تنوع غذاهای بومی و محلی در این منطقه شده است.

رییس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه، با بیان اینکه برخی غذاهای تهیه شده از برخی گیاهان خودرو ویژه کرمانشاه است، گفت: از جمله این غذاها “خورش ریواس” است و نمونه این غذاها در کرمانشاه، بسیار است که غذای مخصوص این خطه هستند و همه اینها ظرفیت خوبی برای تبدیل شده کرمانشاه، به شهر خلاق خوراک ایجاد کرده است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سفری مهیج به غار قوری قلعه کرمانشاه

تاق بستان _رویای روبه فراموشی کرمانشاه

آتشکده چهارقاپی _بنای شگفت‌انگیز کرمانشاه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *