زائران ایرانی

تشکیل کمیته‌ای برای پشتیبانی زائران ایرانی اربعین

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در دیدار هیأت موکب‌داران عراقی که به ایران سفر کرده‌اند، پیشنهاد کرد: برای پشتیبانی از زائران ایرانی و عراقی در اربعین، کمیته مشترک دائمی تشکیل شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در دیدار تعدادی از موکب‌داران عراقی، اظهار کرد: پدیده راهپیمایی اربعین، به عنوان بزرگترین اجتماع بشری شناخته می‌شود که برادران و خواهران عراقی در ایجاد این پدیده، نقش بسیار پررنگی دارند.

وی با بیان این‌که افراد زیادی در اربعین از شهرها و کشورهای مختلف رنج سفر را به جان می‌خرند و به سوی کربلای حسینی می‌روند، گفت: علاوه بر عشق به زیارت همین استقبال گرم و مهمان‌پذیری ارزشمند برادران و خواهران عراقی زمینه‌سازی حضور باشکوه زائران در اربعین حسینی شده است.

نواب به اسکان بیش از یک میلیون زائر ایرانی در اربعین در منازل عراقی‌ها اشاره کرد و این کار را بسیار تاثیرگذار در اتحاد و وحدت میان ملت ایران و عراق دانست و اظهار کرد: گرچه دعوت از زائران توسط مردان عراقی صورت می‌گیرد، اما این بانوان هستند که عمده خدمت به زائران امام شهیدان (ع) را برعهده دارند و با عشق، علاقه و محبت از مهمانان اباعبدالله (ع) پذیرایی می‌کنند.

او افزود: نقش برادران عراقی در آفریدن این حرکت بسیار بزرگ است، اگر این استقبال نبود، این حرکت بزرگ آفریده نمی‌شد، کما اینکه در برنامه‌های زیارتی دیگر که شاهد بودیم استقبال چندانی از آن‌ها صورت نگرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این‌که ستاد اربعین در ایران برای پشتیبانی و حمایت از زائران اربعین تشکیل شده است، اظهار کرد: به تشکیل کمیته مشترک دائمی بین عزیزان ایرانی و عراقی در اربعین نیاز است تا همه مسائل را از ماه‌ها قبل بررسی کنند و درصدد رفع آسیب‌های آن برآیند؛ زیرا هر سال باید با بهبود در فرآیندها، شاهد بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی باشیم و این خدمات برای زائران دلچسب‌تر شود.

نواب بیان کرد: بسیاری از مردم با تعطیلی اربعین کام‌شان تلخ شده است. امیدواریم که امسال زمینه حضور زائران در عتبات فراهم شود و زائران با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به این سرزمین مشرف شوند.

علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز با اشاره به نقش موکب‌داران در اربعین، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل کرونا حج در دو سال گذشته تعطیل شد، اما راهپیمایی اربعین همچنان باشکوه برگزار می‌شود و امیدواریم امسال نیز شاهد حضور باشکوه زائران با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سایر کشورها در این مراسم معنوی باشیم؛ زیرا اربعین این ظرفیت را دارد که وحدت بین امت اسلامی و معتقدان بین مذاهب اسلامی را در مقابل استکبار به وجود آورد.

این سازمان چندی پیش از موافقت ستاد ملی کرونا با برقراری محدود سفرهای زیارتی به عتبات عالیات و رایزنی با عراق خبر داده بود. رییس سازمان حج گفته در تلاش برای رایزنی با عراق به منظور ازسرگیری اعزام زائران در ماه محرم و برای مراسم پیاده‌روی اربعین است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

پیگیری اعزام زائران ایرانی به عراق در محرم و صفر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *