موزه اقوام گرمسار

تصویر نگاره‌های موزه ملی ملک در موزه اقوام گرمسار

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: نمایشگاه تصویر نگاره‌های گزیده گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک، در موزه اقوام گرمسار برپا شد.

حمیدرضا دوست‌محمدی ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰ با اعلام این خبر افزود: بیش از ۲۰ تصویر چاپی از آثار نفیس نگارگری گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک در موزه اقوام  در معرض نمایش قرار گرفت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این آثار شامل نگاره‌های شاهنامه فردوسی و نگاره‌های برگرفته از مرقع بخارا است که با هدف گسترش فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی در جامعه، افزایش سطح ذوق و سلیقه فرهنگ‌دوستان و بازشناساندن گنجینه آثار تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک و خدمات نیک‌اندیشانه حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف این گنجینه در پاسداشت تاریخ و تمدن کشور در موزه گرمسار برپا شده است.

وی اضافه کرد: موزه اقوام گرمسار در گذشته نیز به مناسبت‌های گوناگون ملی و مذهبی میزبان چندین نمایشگاه سیار کتابخانه و موزه ملی ملک همچون «برگ‌هایی از تاریخ مشروطیت ایران»، «سروستان؛ نقش سرو در فرهنگ ایرانی»، «زن و آیینه مکتوب» و «انقلاب اسلامی به روایت نشریات» بوده است.

خانه باقری‌ها یا موزه اقوام در شهر گرمسار در بلوار آیت‌الله کاشانی، خیابان سلمان فارسی، کوچه شهید حسین فیصلی واقع شده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

میراث هزاره‌ها در شهر سمنان

آشنایی با حمام پهنه سمنان

جادوی زمین و آسمان در اوپرت سمنان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *