ترکیش ایرلاین-پروازهای خارجی

تعویق ازسرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین امروز از تمدید تعلیق و لغو پروازهای بین‌المللی خود تا اواسط ماه آینده میلادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، ترکیش ایرلاین به عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم ترکیه امروز با انتشار بیانیه‌ای جدید اعلام کرده است که تحت تاثیر شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا، لغو و تعلیق پروازهای مسافری و بین المللی خود را تا حداقل اواسط ماه آینده میلادی ، تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۰، تمدید خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین تاریخ بازگشت پروازهای داخلی این ایرلاین چهارم ژوئن ۲۰۲۰ ثبت و اعلام شده است. این شرکت هواپیمایی پیشتر اعلام کرده بود که در هفته آینده یعنی اواخر ماه مه سال جاری میلادی (۲۸ مه ۲۰۲۰) پروازهای داخلی و خارجی خود را از سر خواهد گرفت و برنامه پروازی آن به حالت عادی باز خواهد گشت.

اما حالا به نظر می رسد که در تصمیم جدید مقامات و مدیران این شرکت، در اقدامی محتاطانه از سرگیری و آغاز پروازهای بین المللی ترکیش ایرلاین تقریباً یک ماه دیگر نیز تمدید شده و به تعویق افتاده است.

بر اساس آخرین آمار های منتشر شده در وبسایت simpleflying، تاکنون بالغ بر ۱۵۲ هزار در مورد ابتلا به ویروس خطرناک و مرگبار کرونا در ترکیه ثبت شده است که از این تعداد بیش از ۴۰۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۱۳ هزار نفر نیز بهبود یافته اند.

همزمان با شیوع گسترده و شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند. همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

همه این مسائل موجب شده که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی ایالات متحده آمریکا تشبیه کنند که البته به عقیده آنها آسیب های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده تر خواهد بود، به گونه‌ای که انتظار می‌رود شیوع کرونا در جهان عنوان بزرگترین کابوس برای ایرلاین‌ها را به خود اختصاص دهد.

کارشناسان سازمان هوانوردی بین المللی غیرنظامی ایکائو (ICAO) و سازمان حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) نیز با انتشار گزارش های مفصل، در خصوص ضرر و زیان های مالی گسترده شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تحت تاثیر شروع ویروس کرونا به شدت ابراز نگرانی کرده بودند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

هشدار انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به ایرلاین‌ها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *