تله كابين نمک آبرود

تله كابين نمک آبرود

یكي از بخشهاي مهم توريستي نمك آبرود، تله كابين است. تله كابين نمک آبرود كه در جنوب شرقی شهرك نمك آبرود واقع شده، امكان صعود به بالاي قله زيباي مدوبن را فراهم مي‌كند. قله مدوبن، با داشتن امكانات پذيرايي مسافرين و همچنين اختلاف دماي حدود ۱۰ درجه سانتيگراد نسبت به پاي كوه در ماههاي گرم سال فضاي دلنشين و خاطره انگيزي را براي گردشگران خواهد داشت.

شهر توریستی ویلایی نمک آبرود در ۱۲ کیلومتری غرب چالوس بین چالوس و تنکابن قرار دارد. شهرک توریستی نمک آبرود دارای شرایط اقلیمی مناسب و مناظر طبیعی زیبا همراه با امکانات تفریحی بی نظیر مانند دو خط تله کابین، سورتمه سواری، امکانات پذیرایی همچون رستوران، فست فود و کافی شاپ، تفرجگاههای ساحلی ماسه ای، دریاچه زیبای لاک پشت ها،شهر بازی،باشگاه تیر اندازی، پرواز تفریحی، آموزش با هواپیما و هلی کوپتر و…

همچنین نزدیکی به مراکز خرید، قدم زدن و دوچرخه سواری در محیط شهرک در هر ساعت شبانه روز همراه با بوی جنگل طراوت و تازگی،سکوت آرامش بخش مناظر بی نظیری را به ارمغان می آورد.

يكي از بخشهاي مهم توريستي نمك آبرود، تله كابين است. اين تله كابين كه در جنوب شرقی شهرك نمك آبرود واقع شده است، امكان صعود به بالاي قله زيباي مدوبن را فراهم مي‌كند. قله مدوبن، با داشتن امكانات پذيرايي مسافرين و همچنين اختلاف دماي حدود ۱۰ درجه سانتيگراد نسبت به پاي كوه در ماههاي گرم سال فضاي دلنشين و خاطره انگيزي را براي گردشگران خواهد داشت.

خط یک تله کابین نمک آبرود

تله كابين نمك آبرود داراي ۴۲ كابين ۴ نفره مي باشد كه با سرعت ۳ متر بر ثانيه مسير ۲۱۰۰ متري را كمتر از ۱۵ دقيقه طي مي كند، ارتفاع دكل تله كابين بين ۴ الی ۵۰ متر متغیر است. متوسط جابجايي مسافرين در طول سال با توجه به موقعيت جغرافيايي و اقليمي منطقه و همچنين ايام تعطيل سال متفاوت است.

این مجموعه دو خط تله کابین دارد خط یک ساخت کشور سوئیس است که تا قله “مدوبن” بالا می رود.قله مدوبن ۱۰۵۰ متر ارتفاع دارد و پوشیده از جنگل است. کابین های این خط قرمز رنگ و چهار نفره هستند.

خط دو تله کابین نمک آبرود

طول این خط ۱۷۰۰ متـر و سـرعت دستـگاه ۶ متر در ثانيه گردشگران را به قله بکر و دست نخورده دیوحمام منتقل می کند. قله دیوحمام با غارهای طبیعی در ارتفـاع ۷۰۰ متـراز سطـح دریا و با چشم اندازی بی نظیر عـلاوه بر برخـورداری از امکانات رفاهی و بهـداشتی مناسب، محیطـی دل انگیز و به یادمـاندنی را بـرای گردشـگران فراهم می آورد. این خط با ۳۵ دستگاه کابین فایبرگلاس ۶ نفره توانایی حمل روزانه ۸۰۰۰ گردشگر را داراست.

ویژگیها تله كابين نمك آبرود

تله كابين نمك آبرود در نوع خود در بين شركتهاي ديگر داخلي و خارجي به لحاظ نگهداري و سرويس دهي موجود مورد توجه قرار گرفته بطوري كه امنيت مسافران در اولويت كار قرار گرفته است. خطوط تله كابين نمک‌آبرود جهت امنيت بيشتر، هر روز بازبينی شده و کليه تعميرات و یا تعويض قطعات بصورت روزانه و يا سالانه (تعويض چرخهای دکل، لاستیکهای دکل، بلبرينگها و …) انجام می شود.

لازم به ذکر است که تا کنون هيچ گونه حادثه ای در تله کابين اتفاق نیفتاده است و در صورت قطع برق، یک دستگاه ژنراتور و یک موتور اضطراری، عملیات تخليه خط را انجام می دهد. كليه سيستمها بطور اتوماتيك نواقص و اشكالات سيستم را رديابي و آن را به اطلاع كارشناس مربوطه مي رساند و از این رو تله كابين دارای امنيت كامل است.

ساعات كارتله كابين

شروع كار تله كابين با توجه به حجم مسافران از ساعت ۸  صبح الي ۱۹ است.

مرتبط:

معرفی تله کابین توچال

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *