تورهای خصوصی

تماشای پاییز در برگ جهان

تماشای پاییز در برگ جهان

برگ جهان یکی از زیباترین روستاهای و جذابترین اطراف تهران است که شاید برای بسیاری از مردم ناشناخته مانده باشد  . این منطقه یکی از قدیمی ترین روستاهای لواسانات است که قدمت زیادی دارد ، سفال های کشف شده از این مکان این گفته را تایید می کند.

لَواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در استان تهران است که  در اصطلاح عامیانه لواسون می‌گویند. این شهر واقع در شمال شرق کلان شهر تهران و به عنوان نزدیکترین منطقه خوش آب و هوای ییلاقی به فاصله ۷ کیلومتری پایتخت به حساب می آید که کمتر از ۱۵ دقیقه می توان به این شهر دسترسی داشت.

تماشای پاییز در برگ جهان

برگ جهان را در پاییز باید دید در این فصل رنگین کمانی از رنگها و زیباترین مناظر ممکن را میتوانید ببینید و  مکانی فوق العاده برای طبیعت گردی و پیاده روی است و برای دوری از هوای آلوده ی پایتخت و یک سفر یک روزه یکی از مناسب ترین گزینه ها میباشد. و به شما توصیه میکنیم حتما به این مکان زیبا سفر کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

این روستا به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی در فصل بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد است .

نام های دیگر برگ جهان بلگجون، بلگیجهان، برگجون و.. است و دارای چهار محله قدیمی به نام های  سرده (سردره)، پاده (پادره)، رودبار و شاهان دارد. گشت و گذار در هر یک از این محله ها اوقات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد و سفری خاطره انگیز را رقم میزند .

تماشای پاییز در برگ جهان

جاذبه های گردشگری

در این روستای زیبا چشم اندازهای منحصر بفردی وجود دارد  و از جاذبه های این منطقه میتوان به قلعه دختر یا قلعه بند ، زندان‌ خانه لار یا غار خمیره ، آرامگاه امام‌ زاده اسماعیل (تپه ای معروف بنام تنگل خانه قرار دارد که آرامگاه امام‌ زاده اسماعیل میباشد ) ، و آبشار برگ جهان اشاره کرد .

blank

روستای برگ جهان در ۴۰کیلومتری تهران ، ۱۳ کیلومتری شهر لواسان (مرکز بخش لواسانات) و ۱۱کیلومتری روستای افجه قرار دارد ، برای رسیدن به این منطقه از تهران دو مسیر وجود دارد

یکی مسیر تهران، لواسان، نارون، هنزک، افجه و برگ جهان

مسیر دیگر تهران، جاجرود، سد لتیان، نیکنامده و برگ جهان

و هر دو مسیر آسفالته می باشد.

منبع خبر:توریسم پرس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *