واحدهای اقامتی-مشهد-گردشگری مذهبی-آستان قدس-گردشگری معنوی

تمهیدات ویژه رسانه‌ای آستان قدس و بارگاه رضوی

این روزها و در ایام شیوع ویروس کرونا، فضای مجازی و همچنین ابزارهای بصری و صوتی همچون صداوسیما، حرف اول و آخر را در حوزه ارتباط با مخاطب می‌زند زیرا بسیاری از برنامه‌ها به این فضا و بستر منتقل شده ‌است.

آستان قدس رضوی و بارگاه منور رضوی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بنابراین با توجه به محدودیت‌های اعمال‌ شده برای تشرف زائران و مجاوران به بارگاه منور رضوی، بخش عمده‌ای از برنامه‌ها به صداوسیما و فضای مجازی منتقل شده ‌است.

محروم شدن خیل عظیم دلدادگان از زیارت شمس‌الشموس و همچنین ضرورت برقراری ارتباط دائم میان زائران و بارگاه رضوی سبب شد برنامه‌ریزی بیشتری برای کسب فیض زائران از فضای ملکوتی حرم رضوی صورت گیرد.

در این میان، مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی به صورت محور پای کار آمده و تمهیدات مختلفی در این زمینه اندیشیده‌است. به عنوان مثال طی دو هفته گذشته و به همت این مؤسسه، بیش از ۲۱۰۰ دقیقه برنامه زنده از حرم مطهر رضوی در شبکه‌های مختلف سیما پخش شده‌است.

با این اقدام، مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی بحران کرونا را به فرصت مبدل ساخته و از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های مختلف استفاده کرده‌است. این موسسه با پخش‌ زنده‌ برنامه‌های حرم به‌ویژه در مناسبت‌های آیینی، فرصتی برای زیارت از راه دور در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌است.

۱۲۱۰ دقیقه پخش زنده از حرم مطهر رضوی، ۳۰۰ دقیقه «زیارت امین‌الله»، ۴۲۰ دقیقه برنامه اذان‌گاهی، ۱۲۰ دقیقه برنامه رادیویی و ۱۲۰ دقیقه برنامه در حوزه بین‌الملل، بخشی از تلاش‌های این مؤسسه در دو هفته اخیر محسوب می‌شود که این برنامه‎ها از شبکه‎های دو، سه، افق، قرآن، خراسان رضوی، جوان و الکوثر مقابل دیدگان مخاطبان میلیونی خود قرار گرفته‌اند.

همچنین ویژه‌برنامه زیارت «امین‌الله» با هدف ایجاد ارتباط معنوی بینندگان با مضجع نورانی و مطهر حضرت رضا (ع) و در روزهای اعمال محدودیت‌های کرونایی، همراه با تصاویر زنده از بارگاه منور رضوی تولید و پخش شده‌ است.

طی دو هفته گذشته، در مجموع ۱۴ ویژه‌برنامه «امین‌الله» در ۳۰۰ دقیقه همه‌روزه ساعت ۲۱:۳۰ از سیمای جمهوری اسلامی ایران به مخاطبان و ارداتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تقدیم شده‌ است.

یکی از برنامه‌های این موسسه در دو هفته گذشته، تولید کلیپ فاخر از طواف دانشمند برجسته هسته‌ای شهید حاج محسن فخری‌زاده در حرم مطهر رضوی بوده ‌است. مراسم گرامی‌داشت این دانشمند شهید نیز در حرم مطهر رضوی از شبکه‌های یک، قرآن، افق، خراسان رضوی و شبکه‌های استانی به صورت زنده پوشش داده ‌شد.

بر اساس اعلام آستان نیوز، ساخت نماهنگ طواف پیکر این شهید بزرگوار در حرم، پخش آن از شبکه‌های ملی و بین‌المللی و انتشار چند ده‌میلیونی در فضای مجازی از دیگر اقدامات این مؤسسه طی دو هفته گذشته است. «محفل انس با قرآن کریم» نیز عنوان ویژه‌برنامه‌ای بود که به مناسبت گرامی‌داشت این شهید بزرگوار از شبکه‌های قرآن و معارف سیما پخش شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

انواع سبک های گردشگری در مشهد

لوکس ترین هتل های مشهد

مشهد و معرفی آثار تاریخی این شهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *