“تنگه هلت” بکرترین تنگه ایران کجاست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم وقتی به سمت استان لرستان سفر می‌کنید به این معناست که به دنبال طبیعت بکر و دست نخورده می‌گردید و زمانی که تابستان را برای سفر به این استان انتخاب می‌کنید یعنی خنکی مقصد هم برایتان اهمیت دارد؛ حال با این تفاسیر تنگه هلت می‌تواند خنکترین و بکرترین جایی باشد که در این استان پیدا می‌کنید.

برای سفر به این تنگه باید به سمت شهرستان پلدختر بروید و در مسیر آزداراه خرم‌آباد-اندیمشک قرار بگیرید تا بین تونل خرگوشان ۱ و ۲ به “تنگه هلت” برسید؛ علی‌رغم اینکه این تنگه نزدیک بزرگراه قرار گرفته اما طبیعت بکر و وحشی داخل آن زیباست که حتی طبیعت‌گردان غیر حرفه‌ای هم می‌توانند از آن عبور کنند تا به جز استفاده از طبیعت آنجا از  آبشار اَفرینه و تالاب های شهرستان پلدختر بازدید کنند. البته باید مراقب سرمای آب هم باشند.

طول تنگه هلت حدودا ۴ کیلومتر است و اگر با سرعت متوسط حرکت کنید تقریبا ۱٫۵ الی ۲ ساعت مسیر رفت و ۱٫۵ الی ۲ ساعت مسیر برگشت زمان می برد. در طول مسیر به دنبال جای سر سبز نباشید چون هرآنچه میبینید آب است و سنگ آبی که عمق آن گاهی به ۱ و نیم متر می‌رسد اما جای مناسبی برای شیرجه زدن نیست.

برای اقامت در آن منطقه می‌توانید پلدختر در ۷۳ کیلومتری تنگه، روستای پا علم در ۲۳ کیلومتری تنگه و یا کرکی در ۱۹کیلومتری  تنگه را انتخاب کنید. اگر به روستای کرکی رفتید می‌توانید دوزیست خاص ایرانی با نام سمندر لرستانی (چراق پوق) را هم ببینید. در روستای پا علم قلعه پا علم و برج پا علم و همچنین امام زاده شاه احمد قرار دارد. پلدختر هم که دارای آثار طبیعی و تاریخی از جمله آبشار افرینه (بخش معمولان)، تالاب های پل دختر، پل تاریخی پل دختر، غار کلماکره، پل گاومیشان، آبشار آبتاف، غار کوگان، کاروانسرای چشمک و… است.

منبع خبر:خبرگزاری تسنیم

blank

blank

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *