لهجه فارسی

تهران در پادکست روسی‌زبان «با لهجه فارسی»

قسمت دوم پادکست «با لهجه فارسی» به زبان روسی منتشر شد.

 به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قسمت دوم پادکست «با لهجه فارسی» کاری از دانش‌آموختگان زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشگاه‌های روسیه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو منتشر شد.

هدف از انتشار این پادکست، معرفی شنیداری «ایران» به روس‌زبان‌هایی است که آشنایی چندانی با ایران ندارند.

در قسمت دوم این پادکست که به مدت ۴۵ دقیقه تولید شده، تهران پایتخت ایران به شنوندگان معرفی شده‌است و درباره تاریخ این شهر، مراکز فرهنگی و علمی آن مانند دانشگاه تهران و همچنین، جاذبه‌های منحصربه‌فرد آن اطلاعاتی به مخاطبان ارائه می‌شود.

علاوه بر آن، در این قسمت با روزنامه‌نگار روس «آیدا سوبولووا» که سفرهای متعددی به ایران مخصوصاً تهران داشته درباره حال و هوای امروزی این شهر گفت‌وگو شده‌است.

در قسمت صفر (معرفی) «با لهجه فارسی» درباره موضوع پادکست‌های آینده و زمان بارگذاری آن‌ها سخن گفته‌شده و در قسمت اول که به مدت ۳۵ دقیقه آماده شده، علاوه بر مرور کوتاه تاریخ ایران تا به امروز به برخی از جنبه‌های فرهنگ و زندگی جمعی ایرانیان نیز اشاره‌ای مختصر شده است.

موسیقی تیتراژ این پادکست به‌طور اختصاصی توسط گروه سنتی «آیین» در ایران اجرا و ضبط شده‌است.

پادکست «با لهجه فارسی» را که اول و پانزدهم هر ماه منتشر می‌شود، می‌توان از پادگیرهای مختلف مانند یاندکس‌موزیک، گوگل پادکست و انکور شنید. لینک قسمت دوم این پادکست به نشانیAnchor : https://anchor.fm/s-persidskim-akcentom/episodes/ep-e1aa091 در دسترس علاقه‌مندان است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

موزه های عجیب روسیه کدامند؟ + تصاویر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *