تورهای غیرمجاز_تورهای گروهی

تورهای گروهی نداریم/ برخورد با ۲۰ تور غیرمجاز در کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بااشاره به فعال بودن دفاتر گردشگری در این ایام، گفت: باتوجه به تشدید وضعیت شیوع کرونا، دفاتر گردشگری استان برنامه ای برای تورهای گروهی ندارند و تنها برای تورهای انفرادی خدمات ارائه می‌دهند.

علی صابر بااشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر فعالیت دفاتر گردشگری کرمانشاه، اظهار کرد: طی ۹ ماه گذشته به واسطه کاهش تمایل مردم به مسافرت و ترس از ابتلاء به کرونا، بسیاری از دفاتر گردشگری هم فعالیت چندانی نداشته اند.

وی تصریح کرد: علیرغم اینکه در چندماه گذشته فعالیت تورهای گروهی ممنوع نبود و دفاتر می توانستند با ۵۰ درصد ظرفیت قبل تور گروهی داشته باشند، اما با تشدید وضعیت شیوع کرونا دیگر این نوع از تورها را نداریم.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: در حال حاضر باتوجه به اینکه مراکز اقامتی استان هم باز هستند و با نصف ظرفیت مسافر پذیرش می کنند، دفاتر نیز در بحث تورهای گردشگری انفرادی فعالیت دارند.

وی به فعالیت برخی تورهای گردشگری غیرمجاز در این ایام هم اشاره ای کرد و گفت: با رصدی که از فعالیت تورهای مجاز داشتیم، در این مدت هیچ تخلفی نداشتند، اما در مقابل تورهای غیرمجاز در فضای مجازی فعالیت هایی غیرقانونی داشتند.

صابر اضافه کرد: در این راستا باتوجه به وظیفه قانونی اداره کل میراث فرهنگی کار شناسایی این تورها را انجام دادیم و تاکنون طی چهار مکاتبه ۲۰ تور غیرمجاز را به پلیس فتا استان معرفی کردیم.

وی در ادامه خواستار پررنگ تر شدن همکاری انجمن دفاتر گردشگری استان با اداره کل میراث فرهنگی به منظور برخورد با تورهای غیرمجاز شد و عنوان کرد: از آنجایی که فعالیت تورهای غیرمجاز به فعالیت دفاتر گردشگری مجاز ضربه وارد می کند، بنابراین انتظار داریم انجمن صنفی دفاتر گردشگری به منظور حمایت از واحدهای تحت پوشش خود همکاری بیشتری در برخورد با تورهای غیرمجاز داشته باشد.

معاون گردشگری استان تاکید کرد: در این راستا، دفاتر گردشگری برحسب وظیفه خود هم در بحث شناسایی و هم پیگیری برخورد با تورهای غیرمجاز  همکاری لازم را با ما داشته باشند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

مخفی‌کاری و فرار تورهای غیرمجاز از بازرسان

برخورد با «تورهای سرپایی» شدید باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *