تراموا

توسعه محور گردشگری شیراز با احداث تراموا

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به اینکه مسیر تراموا از آرامگاه سعدی و حافظ و نیز حرم شاهچراغ(ع) گذشته و در دو ایستگاه محل تلاقی با خطوط مترو دارد، می‌تواند در توسعه گردشگری فرهنگی و مذهبی نقش موثری داشته باشد.

نواب قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه خط یک تراموای شیراز از آرامگاه سعدی تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) و در نهایت پایانه شاهزاده قاسم ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده فاز نخست تراموای شیراز از پایانه شاهزاده قاسم تا دروازه اصفهان در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: طی قرارداد سه ساله‌ای که هفته گذشته با شرکت شهرآتیه به ارزش یک هزار و پانصد میلیارد تومان منعقد شد قرار است خط یک تراموای شیراز در سه فاز بهره‌برداری شود که تا پایان سال آینده اگر مشکلات موجود به روند اجرای پروژه آسیبی نزند فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با توجه به اینکه مسیر تراموا از آرامگاه سعدی و حافظ و نیز حرم شاهچراغ (ع) گذشته و در دو ایستگاه محل تلاقی با خطوط مترو دارد، می‌تواند در توسعه گردشگری فرهنگی و مذهبی نقش مؤثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمینه‌های اجرای پایلوت سیستم هوشمند حمل‌ونقل ریلی سریع(ART) نیز درحال فراهم شدن است، ادامه داد: با توجه به اینکه از طریق مترو نمی‌توان به فرودگاه شیراز دسترسی پیدا کرد و همچنین این سیستم حمل‌ونقلی زیرساخت عمرانی چندانی نیاز ندارد گزینه خوبی است تا زمینه دسترسی شهروندان و مسافران بواسطه آن از فرودگاه شیراز تا مترو فراهم شود.

قائدی با بیان اینکه این سیستم حمل‌ونقلی فناوری جدیدی است که فعلاً تنها در کشور چین از آن استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های ART بدون راننده مسافران را جابجا کرده و از طریق مسیر مشخص که برای آن در نظر گرفته می‌شود روی یک خط حرکت می‌کند بنابراین برای راه‌اندازی آن نیاز است مسیر جداگانه‌ای طراحی شده و اتوبوس‌های مخصوص آن نیز خریداری شود.

وی همچنین با بیان اینکه همچنان مترو و ناوگان اتوبوس شیراز هر دو تعطیل است، گفت: در حال بررسی شرایط لازم برای بازگشایی سیستم حمل‌ونقل عمومی هستیم تا اگر تصمیم به بازگشایی گرفته شد، با رعایت موازین فاصله‌گذاری اجتماعی و غربالگری رانندگان باشد.

منبع:ایمنا

مرتبط:شیراز می‌تواند جهان‌شهری ماندگار باشد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *