تپه هگمتانه

تکمیل پرونده منظر تاریخی هگمتانه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: پرونده ثبت جهانی منظر تاریخی «هگمتانه تا همدان» پیشرفت خوبی داشته است.

علی مالمیر  اظهار کرد: این شایعه که «این پرونده از مسیر ثبت خارج شده است» صحت ندارد و اوایل هفته جاری جلسه شورای معاونان وزارتخانه با مدیران کل استانی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار و گزارش پرونده و روند تکمیل پرونده به وزیر میراث فرهنگی ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان بیان کرد: براساس تأکید وزیر میراث فرهنگی فرآیند پرونده ثبت منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در حال طی شدن است و با توجه به حجیم بودن کار، پیشرفت خوبی داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: جمع‌آوری اطلاعات پرونده که کاری مهم و زمان بر بود، انجام شده و ‌تولید نقشه‌ها در حال انجام است و پس از این مرحله تدوین و فصل بندی پرونده را دست اقدام داریم.

مالمیر با اشاره به اینکه این پرونده یکی از اولویت‌های وزارتخانه میراث فرهنگی است، اظهار کرد: فرآیند تکمیل و ثبت پرونده‌ای با این اندازه از حساسیت و اهمیت حداقل یک تا سه سال طول می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: به علت تأکید وزیر میراث فرهنگی و استاندار همدان همه تلاشمان را بر این گذاشتیم و از تمام ظرفیت‌های استان و وزارتخانه استفاده می‌کنیم تا پرونده به سرعت آماده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه همدان مطرح کرد: برای اینکه پرونده مسیر رفت و برگشت متعددی به یونسکو نداشته باشد، اطلاعات را به طور مرتب و همزمان به مرکز ارائه می کنیم و به جمع بندی می‌رسیم‌.

وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد پرونده ثبت منظر تاریخی هگمتانه تا همدان تا پایان دولت وقت تکمیل شود، گفت: پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای «تاج آباد» و «فرسفج» به یونسکو ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود تیرماه ارزیابان در کشور حضور یابند و از کاروانسراها بازدید ‌کنند و گزارش را به یونسکو ارائه دهند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه نهایی شده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *