جاهای-دیدنی-گیلان

تکمیل ۴۵ درصد ظرفیت اقامتی، گردشگری گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: با آغاز تعطیلات عید فطر و بازگشایی تاسیسات اقامتی تا کنون ۴۵ درصد ظرفیت این اماکن توسط گردشگران تکمیل شده است.

حمیدرضا آذرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاسیسات گردشگری استان بدلیل پیشگیری از شیوع کرونا ازمیزان پذیرش کاسته اند و فاصله گذاری را رعایت می کنند.
وی اظهار داشت : بازرسان و روسای اداره های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان های استان در حال نظارت هستند و در صورت مشاهده عملکردی خلاف دستورالعمل ابلاغی، آن واحد گردشگری را پلمب خواهند کرد.
وی یادآور شد: تاسیسات گردشگری و اقامتی استان پس از گذران چندین ماه تعطیلات کرونایی، طی عید فطر پذیرای گردشگران شده اند و دستورالعملی ویژه به آنان ابلاغ شده است.
وی با تاکید بر اینکه حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است، افزود: باتوجه به تعطیلات عید سعید فطر و افزایش حجم سفرها، پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات اقامتی و گردشگری با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و مدیریت هوشمند این سفرها انجام شده‌ است.

آذرپور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ۱۱ بندی تاسیسات گردشگری گفت: در این دستورالعمل بر لزوم آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و رعایت دستورالعمل سفرهای هوشمند و پروتکل های بهداشتی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و بخشنامه های ابلاغی ستاد ملی کرونا تاکید شده است.
این مسئول اظهار داشت: حفظ سلامتی گردشگران از اولویت های اصلی است و رعایت و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا امری ضروری می باشد.
وی ادامه داد: بر همین اساس نظارت، بازدیدهای میدانی و کنترل مرتب بیش از همیشه مورد اهتمام است.
وی اضافه کرد: واحدهای پذیرایی، گردشگری نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی هوشمند از روز گذشته همزمان با اتمام ماه مبارک رمضان مجاز به بازگشایی، ادامه فعالیت و ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران شدند.
استان گیلان دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

چشمه های آب معدنی ناشناخته گیلان

قلعه رودخان دژ مستحکم گیلان

سفری رمانتیک به ساحل چمخاله گیلان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *