سفرهای نوروزی

ثبت‌نام تکمیلی سفرهای نوروزی عراق از فردا

ثبت‌نام تکمیلی سفرهای نوروزی عتبات عالیات عراق از فردا آغاز می‌شود. پیش ثبت‌نام این سفرها حدود دو هفته پیش انجام شده و نتیجه پس از انجام قرعه‌کشی، دوشنبه هفته گذشته اعلام شده بود.

به گزارش ایسنا، حدود ۴۱ هزار نفر برای سفر نوروزی عراق ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۶ هزار نفر درخواست سفر هوایی داشته و ۱۵ هزار نفر دیگر نیز برای سفر زمینی متقاضی هستند. با این وجود، رییس سازمان حج و زیارت گفته که برای نیمی از ثبت‌نام شدگان هوایی، یعنی در حدود  ۱۳ هزار نفر، ظرفیت فراهم شده است.

سیدصادق حسینی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت که اگر ظرفیت جدیدی ایجاد شود زائران بیشتری اعزام خواهند شد.

وی با بیان این‌که هنوز تاریخی برای آغاز سفر زمینی به عتبات عالیات اعلام نشده است، یادآور شد: برای اعزام کاروان‌های عتبات نوروزی از هشت ایستگاه پروازی به مقصد عراق برنامه‌ریزی انجام شده است.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، متقاضیانی که برای سفرهای عتبات نوروزی پیش ثبت‌نام کرده‌اند برای قطعی کردن ثبت‌نام خود می‌توانند فردا (سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه) اقدام کنند و افرادی که هزینه سفر را در مهلت اعلام‌شده پرداخت نکنند، از سفر بازخواهند ماند.

اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ نیز درباره آخرین تصمیمات و اقدامات صورت گرفته توسط عربستان برای عمره‌گزاران توضیحاتی داد و با اشاره به مفاد دستورالعمل رفع محدودیت‌های کرونایی در این کشور، اظهار کرد: با وجودی که هنوز خبری درباره حج آینده از سوی عربستان اعلام نشده است، اما تحرکات و اطلاعات میدانی حاکی است که کشور میزبان درحال آماده شدن برای برگزاری حج است، ولی میزان سهمیه‌ای که به کشورهای اسلامی اختصاص خواهد یافت، مشخص نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ نیز با توجه به فرصت محدود باقی‌مانده تا حج آینده و دعوت نکردن کشور میزبان از مسؤولان حج کشورهای اسلامی برای بستن قرارداد، درخواست کرد تدابیر لازم و سناریوهای احتمالی برای اعزام زائران ایرانی پیش‌بینی شود.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *