کرمان-هفته میراث فرهنگی-روز جهانی گردشگری

جاذبه‌های گردشگری کرمان از طریق فضای مجازی معرفی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: در طول ایام نوروز ۱۳۹۹ جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری ثبت جهانی و شاخص استان کرمان از طریق فضای مجازی به علاقه مندان معرفی شد.

فریدون فعالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه استان کرمان دارای هفت اثر و یک شهر ثبت جهانی است، افزود: جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری این استان در طول ایام نوروز از طریق سامانه اطلاع رسانی  miras.kr.ir و صفحه اینستاگرام  Kerman_cthh  این اداره کل معرفی شد.
وی با بیان اینکه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان در فضای مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا و حضور نداشتن گردشگران در این مکان‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: در طرح گردشگری مذکور بناهای تاریخی، مناطق گردشگری، آبشارها، دریاچه ها، کوه ها، روستاهای تاریخی و موسیقی‌ محلی ۲۳ شهرستان استان کرمان به زبان های فارس، انگلیسی و چینی معرفی شده است.

کرمان
فعالی با بیان اینکه تعداد زیادی از گردشگران کشورهای خارجی در فضای مجازی از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده اند، تصریح کرد: امیدواریم پس از مهار ویروس کرونا شاهد حضور گردشگران خارجی در اماکن تاریخی و مناطق گردشگری این استان باشیم.
وی با اشاره به اینکه گردشگری مجازی در شناساندن قابلیت های تاریخی و گردشگری استان کرمان کمک زیادی می کند، بیان کرد: ظرفیت های گردشگری مذکور به صورت نماهنگ در فضای مجازی پخش شده است.
فعالی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا بتوانند از فرصت بوجود آمده در محیط خانه استفاده کنند و از طریق فضای مجازی آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور ایران را مورد بازدید قرار دهند.

منبع:ایرنا

مرتبط:خسارت کرونا به حوزه گردشگری استان کرمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *