جاذبه هاي تاريخي و طبيعي بابلسر/ از زيباترين شهرك ساحلي ايران

پايگاه خبري وارش نيوز روز دوشنبه در ادامه سلسله گزارش هاي مناطق گردشگري مازندران به جاذبه هاي تاريخي و طبيعي بابلسر ببه عنوان يكي از زيباترين شهرك ساحلي ايران پرداخت.

در اين گزارش مي خوانيم : شهر ساحلي بابلسر يكي از شهرهاي زيبا و پرجاذبه در زمينه گردشگري مازندران است كه در كنار درياي خزر با جاذبه ها و زيبايي هاي طبيعي و مواهب خدادادي سالانه مسافران و گردشگران داخلي و خارجي زيادي را به سمت خود جذب مي كند. رودخانه بابلرود كه از وسط اين شهر مي‌گذرد، شهر را به دو قسمت تقسيم مي‌كند و دو پل زيبا بر روي اين رود كه يكي توسط متخصصين آلماني و ديگري توسط متخصصين ايراني ساخته شده منحصر به فرد است.

نام قديم شهر ساحلي بابلسر ‘مشهد سر’ بوده است كه در سال ۱۳۱۱ به بابلسر تغيير نام يافت.

شهرستان بابلسر داراي سه بخش مركزي، رودبست و بهنمير از مناطق زيبا و توريستي مازندران است كه از شمال به درياي خزر، از شرق به بهنمير ، از غرب به فريدونكنار و از جنوب به شهركله بست متصل مي باشد و فاصله اين شهر ساحلي تا ساري مركز استان حدود ۶۰ كيلومتر است.

شهر ساحلي بابلسر يكي از شهرهاي زيبا و پرجاذبه در زمينه گردشگري مازندران است كه در كنار درياي خزر با جاذبه ها و زيبايي هاي طبيعي و مواهب خدادادي سالانه مسافران و گردشگران داخلي و خارجي زيادي را به سمت خود جذب مي كند.

رودخانه بابلرود كه از وسط اين شهر مي‌گذرد، شهر را به دو قسمت تقسيم مي‌كند و دو پل زيبا بر روي اين رود كه يكي توسط متخصصين آلماني و ديگري توسط متخصصين ايراني ساخته شده منحصر به فرد است.

همچنين ازآنجا كه رودخانه بابلرود به درياي خزر متصل است بالا آمدن آب رودخانه ديدني و زيبا است.

وجود اسكله‌هاي قايقراني با انواع قايق‌ها و صنوبرهاي بلند در دو طرف پياده رو رودخانه بابلرود به جذابيت اين رود افزوده است‌ و همچنين انعكاس نور چراغهاي حاشيه رودخانه در آب فضاي دلپذيري را در شب براي مسافران و گردشگران فراهم مي‌كند.

قايق‌هاي ماهيگيران و وجود طرح‌هاي متعدد دريا، پاركينگ ها ، پلاژها و سوييت هاي بلوار ساحلي و وجود مجموعه‌هاي اقامتي زيبا،پارك شوراي اسلامي شهر، پارك ساحلي بابلرود و غيره اوقات خوبي را براي گردشگران در اين شهر فراهم مي‌كند.

ورزش اسكي روي آب و قايقراني در دريا و رودخانه براي علاقمندان داير است و مسافران براي سفر دريايي مي‌توانند از قايق‌هاي تندرو و يا اتوبوس هاي دريايي استفاده كنند.

از بابلسر محل استقرار اداره كل شيلات مازندران، مركز پرتو درماني استان و نيز دانشگاه مازندران است.

خزر شهر

مجتمع جهانگردي خزر شهر از مجموعه هايي ميباشد كه در منطقه شمال از نظر سرسبزي و موقعيت جغرافيايي جزو اولين شهرك در ۳۰ سال اخير بوده و در شركت هاي سرمايه گذاري بهترين جايگاه را دارد.

با افتتاح جاده هراز در اوايل دهه چهل شمسي با توجه به نزديكي استان مازندران به تهران، شهرك درياكنار در نزديكي بابلسر و در ساحل خزر تاسيس شد به دليل استقبال مردم، فكر احداث شهركي ديگر در همان حوالي و خصوصيات بهتر و قطعاً براساس تجربيات بدست آمده در ذهن مشاورين اشرف پهلوي بوجود آمد و اولين قدم ها براي تعيين مكان مناسب با همان مشخصات درياكنار برداشته شد و شهركي بنام شهرك خزرشهر در ضلع شمال جاده نامگذاري شد و از سال ۱۳۴۲ نسبت به اولين كلنگ شهرك و پياده كردن نقشه آن و تفكيك قطعات اجرا گرديد.

ورود به شهرك خزرشهر نيازمند كارت ورود است و براي عموم آزاد نيست و تنها مالكان يا ميهمانان آنان با هماهنگي آنان امكان ورود دارند. اين شهرك در ايام تعطيلات و تابستان ميزبان گردشگران داخلي و توريست هاي زيادي است.

باغ‌ وحش بابلسر

باغ‌ وحش بابلسر باغ ‌وحشي خصوصي واقع در خيابان دريا در نزديكي مركز سرطان‌ شناسي بابلسر ‌است. اين باغ ‌وحش كه از آن با عنوان پارك ‌وحش نيز ياد مي‌شود از حيواناتي همچون گوش سياه كه نوعي گربه وحشي است، خرس، ميمون، چهار قلاده شير، شتر، چهار گرگ بالغ و… نگهداري مي كند.

هرچند كه در مورد نقل و انتقال بي‌ضابطه حيوانات به باغ ‌وحش بابلسر و همچنين ساختمان و تاسيسات ناكارآمد و همينطور شرايط نامناسب نگهداري حيوانات در آن انتقادهايي هم صورت گرفته ‌است و باغ وحش بابلسر با استانداردهاي بين المللي باغ وحش فاصله هاي بسياري دارد اما هنوز رسيدگي لازم به انجام نرسيده است.

براي بازديد از اين باغ وحش بليط كم بهايي از شما دريافت مي شود. باغ وحش بابلسر در ابتداي بلوار ساحلي بابلسر واقع شده است به عبارتي خيابان دريا، لب ساحل، هم جوار هتل بين المللي و مركز سرطان شناسي شهر بابلسر.

منطقه ساحلي ميرود

منطقه نمونه گردشگري ۴۰۰ هكتاري ميرود بهنمير از توابع بابلسر دو كيلومتر از جاده اصلي بهنمير فاصله دارد منطقه گردشگري ميرود از جمله جاذبه هاي گردشگري و توريستي زيبا در استان مازندران است كه فضاي سرسبز و جنگلي همراه با پارك كودك در كنار دريا، زيبايي خاصي به اين منطقه بكر داده است. بهنمير كه در شهرستان بابلسر واقع شده‌ است در چهار راهي قرار دارد كه از يك سو به بابلسر، از سويي به بابل، از سويي به كياكلا و قائمشهر و از سوي ديگر به جويبار و ساري مرتبط مي‌شود.

منطقه نمونه گردشگري “ميرود” داراي آلاچيق، سرويس بهداشتي، پارك كودك، نمازخانه، و سكوهاي مخصوص نصب چادر و رستوران مي باشد. همه ساله در ايام تابستان براي شناي مسافران و استفاده آنها از آبهاي ساحل و جلوگيري از بروز هرگونه حوادث، دو طرح دريا براي آقايان و خانم ها با حضور تعدادي غريق نجات در اين منطقه گردشگري در نظر گرفته مي شود.

منطقه گردشگري كرفون

كرفون در ۱۳ كيلومتري بابلسر در جاده ساحلي به سمت ساري واقع شده است منطقه اي بكر و زيبا با دريايي واقعا زيبا و بي خطر و ساحلي ماسه اي كه آرامش خوبي براي كساني كه طالب آرامش هستند دارد اين منطقه طي مصوبه دولت ۱۳۸۷ به عنوان يكي از مناطق نمونه گردشگري شناخته شده است. بهنمير يكي از شهرهايي است كه از طريق محله ميرود و كرفون كه يك منطقه گردشگري محسوب مي شود به دريا متصل است و منظره جنگل و دريا در كنار هم هر ساله مسافران زيادي را به سمت خود جذب مي‌كند.

وجود شركت تعاوني پره كرفون در ساحل زيباي اين منطقه موقعيت مناسبي جهت تهيه بهترين، تازه ترين، خوشمزه و سالم ترين ماهي هاي درياي خزر را با قيمت مناسب فراهم كرده است.

پارك و اسكله قايقراني در كنار پل فلزي

يكي از مهمترين عواملي كه باعث زيبايي شهر بابلسر گرديده است گذشتن رودخانه بابلرود از مركز اين شهر مي باشد. رودخانه اي بسيار زيبا كه جريان بسيار آرام آب آن آرامش خاصي به آن بخشيده است. امكانات بسيار خوبي نيز در كنار اين رودخانه جهت استفاده مسافران ايجاد شده است. امكاناتي چون اسكله هاي قايق راني، پدالو، سفره خانه، قليان سرا، رستوران، كافي شاپ و پارك و فضاي سبز اطراف رودخانه مكاني بسيار خوب جهت تفريح و استراحت مي باشد. در انتهاي مسير رودخانه بابلرود و پس از گذر از اسكله هاي قايقراني اطراف رودخانه به سواحل زيباي درياي بابلسر مي رسيم.

بقعه امام زاده ابراهيم

اين بنا در قرن نهم هجري در مركز شهر بابلسر ساخته شد و يكي از زيارتگاه هاي مهم مازندران به شمار مي رود بين اهالي به امامزاده ابوجواب نيز معروف است. مصالح عمده آن آجر، ملاط ساروج و كاشي بوده و گنبد هرمي شكل آن عظمتي خاص دارد. اين بنا از نظر دارا بودن آثار ارزشمند هنري مانند درهاي نفيس، صندوق چوبين و كتيبه هاي متعدد شهرت دارد. روي درهاي آن نيز سه تاريخ سالهاي ۸۵۸ ،‌۸۵۷ ،‌۸۴۱ هجري قمري حك شده است.

شهرك هاي ساحلي با ويلا هاي استيجاري

از ديگر امكانات گردشگري بابلسر وجود شهرك هاي ساحلي متعدد در بيرون شهر ( بين بابلسر و فريدونكنار ) مي باشد ، كه وجود ويلاهاي استيجاري شبانه متعدد در اين شهرك ها همه روزه مسافران فراواني را به اين مناطق مي كشاند.

منبع خبر:ایرنا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *