جاذبه های-گردشگری-تاریخی-اربیل

جاذبه های گردشگری و تاریخی اربیل

اربیل

استان اربیل در شمال کشور عراق واقع شده است، و شهر اربیل در مرکزیت این استان قرار دارد. اربیل با مساحت ۱۵۰۰۰ کیلومتر مربع در ارتفاع ۴۱۸ متری از سطح دریا قرار دارد، و دارای آب و هوای گرم و خشک است. شهر اربیل یکی از چهار شهر بزرگ در کشور عراق است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با جاذبه های گردشگری و تاریخی اربیلآشنا کنیم.

ارگ اربیل: قلعه ی تاریخی اربیل در ارتفاع ۲۵ تا ۳۵ متری از سطح زمین و بر روی تپه ای بیضی شکل واقع شده است. هاولرتل و ماهوریست از نام های قدیمی این ارگ تاریخی هستند. قدمت این ارگ تاریخی به قرن پنجم قبل از میلاد باز می گردد، و در لیست میراث جهانی در یونسکو قرار دارد. ارگ اربیل بعنوان کهن ترین شهر مسکونی در دنیا شناخته شده است.

مناره ی مظفریه: مناره ی مظفریه که در زبان کردی خود به مناره ی چولی شهرت دارد، یک مناره ی قدیمی و تاریخی در شهر اربیل، عراق است. این مناره با پایه ای هشت ضلعی خود در ارتفاع ۳۶ متری قرار دارد، دیواره های این بنای استوانه ای شکل، با جملاتی به خط کوفی مزین شده است، این مناره ی تاریخی، در پارکی به نام مناره قرار دارد.

از دیگر اماکن تاریخی در این شهر میتوان؛ بازارهای قیصریه، مسجد جامع اربیل، تپه قلیچ آقا، و… را نام برد.
از جاذبه های تفریحی در اربیل میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

شقلاوه: جاذبه ی طبیعی که در قلب کوه سرخ و کوه صفین، منظره ی محسور کننده ی را خلق کرده است. شقلاوه دارای پوشش گیاهی و جانوری نسبتا خوب در منطقه است. این مکان با منظره ی بی نظیر و چشم اندازهای منحصر بفرد در خود، گردشگران و توریست های زیادی را به سوی خود فرا می خواند.

پارک سامی عبدالرحمن، پارک شاندر، پارک آبی اربیل، موزه ی منسوجات کردی، منطقه ی عین کاوه و… از دیگر اماکن تفریحی در اربیل هستند.

جاذبه بازار قیصری

بازاری سرپوشیده که در جنوب قلعه اربیل و مرکز شهر قرار دارد. قیصری ورودی های بسیاری از کوچه های اطراف دارد، و مانند راه پر پیچ و خمیست که مملو از، مغازه های کوچک و بزرگ سنتی جالب است. بیشتر کوچه ها برای سهولت خرید، به اجناس، خاص اختصاص داده شده اند. گوشه شمال شرقی، قیصری کوچه ای شمال-جنوبی را در خود جای داده ، که در آن عسل و لبنیات به فروش میرسد.جاذبه های توریستی اربیل

خطوط پرواز در اربیل

فرودگاه بین المللی اربیل در شمال عراق است.جاذبه های توریستی اربیل که در آن رشد فزاینده شرکت های هواپیمایی بین المللی مشهود است. پروازهای راه اندازی شده در خطوط هواپیمایی اتریش : پرواز بین وین و اتریش دوبار در هفته در دسامبر ۲۰۰۶ و تا جولای ۲۰۰۷ همچنین به تازگی چهار پرواز منظم در یک هفته از / به وین تا اربیل.همچنین پروازهای قابل دسترسی ، هفتگی از دبی-عمان- استانبول و اخیرا هم تهران.

منبع:تاریخ ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *