دیزین-تهران

جاهای دیدنی تهران، مشهد و کیش در زمستان

جاهای دیدنی تهران

امیدواریم زمانیکه قصد سفر به تهران و دیدن جاذبه های گردشگری تهران را دارید تهران هوای سالمی داشته باشد و شما از سفرتان و تماشای جاهای دیدنی تهران در زمستان لذت ببرید. تهران به عنوان پایتخت ایران ابرشهری با جمعیت زیاد است. شهری پر از امکانات تفریحی و گردشگری شهری که شاید اگر در زمستان هوای آلوده نداشته باشد بتواند مقصد رویایی برای گذراندن اوقات فراغت باشد .

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین در۷۵ کیلومتری کرج و ۶ کیلومتری روستای ولایت رود در جاده کرج–چالوس واقع است. روستای ولایت رود به دلیل وجود پیست اسکی دیزین و همچنین دره زیبای ولایت رود، کوه‌ها و دشت‌های آن به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است. پیست اسکی دیزین در سال ۱۳۴۸ تأسیس شده است و در شمار پیست‌های معروف جهان قرار دارد.

باغ فردوس

باغ فردوس که فاصله چندانی با میدان تجریش ندارد و به سادگی می‌توان به آن دسترسی داشت یکی از جاهای دیدنی تهران در زمستان است. در این باغ بی‌نظیر یک بنای زیبا نیز قرار دارد که امروزه از آن به عنوان ساختمان اصلی موزه سینما استفاده می‌شود. جالب است بدانید این بنا بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد. همچنین از ورودی باغ فرودس تا این بنا جوی آبی با فواره‌های متعدد به چشم می‌خورد.

دربند

دربند از آن دسته از مناطقی است که بهار، تابستان، پاییز و زمستان ندارد و در چهار فصل سال می‌توان در زیبایی‌های آن غرق شد. این مکان آنقدر محبوبیت دارد که در تمامی فصول سال بازدیدکننده دارد. شما علاوه‌بر لذت بردن از هوایی پاک و سالم می‌توانید از کوهپیمایی و امکانات رفاهی این منطقه بهرمند شوید.

پیست اسکی توچال

فصل زمستان باشد و کوه‌های پر برف و پیست آماده اسکی توچال را رها کنیم؟ در فصل زمستان از این مورد نمی‌توان به سادگی عبور کرد. این پیست دارای فضایی مناسب برای ورزش‌های زمستانی است. از امکانات رفاهی دیگر این مجموعه می‌توان به هتل بین‌المللی، تله‌کابین و رستوران اشاره کرد.

پیست اسکی توچال

جاهای دیدنی مشهد

پایتخت معنوی ایران سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر گردشگر دارد که از این تعداد، ۲ میلیون نفر آن را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند. نیاز این گردشگران به خدمات رفاهی و گردشگری باعث شده تا تورهای مشهد بسیار پرطرفدار باشد. این شهر جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و تفریحی زیادی دارد. گردشگری در این شهر با توجه به گستردگی آن می‌تواند دشوار و طاقت فرسا باشد. این شهر در اطراف خود هم شهرها و ییلاق‌های بسیار زیبایی دارد که حتما باید از آن‌جا هم دیدن کرد.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهد پارک‌های وسیع و قدیمی مشهد، پارک جنگلی وکیل آباد است که در جنوب غربی مشهد واقع شده و با بلوار عریض و زیبای وکیل آباد به میدان آزادی می‌رسد. پارک جنگلی وکیل آباد در سال ۱۳۴۸ توسط مالک آن، حسین آقای ملک به صورت رسمی وقف استفاده عموم گشت. این پارک قدیمی با پستی و بلندی‌های طبیعی و درختان کاج و چنار و رودخانه‌ی فصلی و استخرها و جایگاه‌های استراحت مسافران از گذشته‌های دور به عنوان یکی از مراکز ییلاقی حاشیه مشهد مورد توجه بوده است.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

موزه نادری

موزه نادری در شهر مشهد واقع شده است. این بنا به منظور یاد بودی از نادر شاه افشار و معرفی آثار تاریخی و ادوات جنگی آن دوره است. در قسمت اصلی بنا، دو تالار به مجاورت یکدیگر برای نمایش آثار، ساخته شده است. آرامگاه نادرشاه بنایی است در مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد که به یادبود نادرشاه افشار در سال ۱۳۴۲ توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شد و با حضور محمد رضا پهلوی به همت انجمن آثار ملی ایران در باغ نادری بازگشایی شده‌است.

کلات نادری مشهد

کلات نادری به رغم نامش که قلعه و قصر نادر معنی می‌دهد، چیزی بیش از قصر است و حتی قرن‌‌ها پیش از سلطنت نادرشاه که نام خود را از آن گرفته مهم بود. کلات نادری فلات وسیعی است که در مرز شمال خراسان امروزی قرار گرفته و محدوده شمالی آن در خاک ترکمنستان است. به کلات سفر کنید و از نزدیک،‌ جاذبه‌های طبیعی و بخصوص آبشار زیبای ارتکند را ببینید و لذت ببرید. این آبشار واقع در تفریحگاه زیبای ارتکند یکی از مناطق بکر و ییلاقی شهرستان کلات نادر، است.

کلات نادری مشهد

جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش در زمستان به دلیل خنکی مطلوب هوا جذابیت خاصی دارند. کیش جاذبه‌های دیدنی سرگرم کننده و گردشگری زیادی دارد. مکان‌های دیدنی کیش می‌تواند تعطیلات خوب و سرشار از نشاط و شادی را به ارمغان بیاورد که در جای دیگری تجربه نکرده‌اید. کیش از جزایر بزرگ و سرسبز استان هرمزگان است. بیشتر جاذبه های گردشگری کیش شگفت انگیز است که طبیعت درطی سال‌های طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است.

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز واژه فارسی قنات است. کاریز کیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌کرده است. قنات قدیمی کیش حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و این روزها با تغییر کاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است. این جاذبه گردشگری کیش با امکاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند.

شهر زیرزمینی کاریز

کشتی یونانی کیش

کشتی به گل نشسته یونانی، اکنون نماد جزیره کیش بوده و به تماشا نشستن آن در غروب دل انگیز جزیره، یکی از زیباترین منظره‌هایی است که می‌توان در سفر به کیش آن را شاهد بود. با عکس گرفتن در چشم انداز کشتی و غروب، می‌توان یکی از زیباترین لحظات حضور خود در کیش را برای همیشه ماندگار کرد.

اسکله تفریحی کیش

اگر به تفریحات دریایی علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به جزیره کیش، حتما سری به اسکله تفریحی این جزیره بزنید؛ در این اسکله امکان ماهی گیری برای میهمانان فراهم شده و می‌توان با آرامش به این کار پرداخت و یا از تماشای ماهیگری دیگران لذت برد.

منبع:تابناک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *