جزایر زیبا اما ناشناخته جهان

بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا تمایل دارند بازدید از سواحل و جزایر معروف جهان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. در کنار این جزایر معروف، قلمروهای خشکی نیز در قلب آب‌های سراسر جهان وجود دارد که از چشم‌اندازهایی خارق‌العاده برخوردار است با این حال به شهرت کمتری در میان جهانیان دست یافته است.

جزایر اغلب مملو از کوه‌های آتشفشان، چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از آب‌های اطراف، فضاهایی اختصاصی برای پیاده‌روی و کوهنوردی، مکان‌هایی برای شنا و غواصی و گاهی بخش‌هایی تعبیه شده برای اکتشاف در مورد زندگی دریایی است. این ویژگی‌ها سالانه بسیاری از گردشگران سراسر دنیا را به سمت سفرهای دریایی و بازدید از جزایر زیبای جهان سوق می‌دهد. اخیراً مردم به سمت جزایری کمتر شناخته شده روی آورده‌اند که زیبایی بی‌نظیر آن‌ها لقب “گنجینه‌های پنهان کره خاکی” را برای آن‌ها به ارمغان آورده است. در ادامه به توصیف بعضی از این گنجینه‌های پرداخته می‌شود.

blank

 

جزیره فاکاراوا در پلی‌نزی فرانسه

پلی‌نزی نام گروهی از هزار جزیره در اقیانوس آرام است که بخشی از قاره اقیانوسیه به‌شمار می‌آیند. جزایر پلی‌نزی در مثلث پلی‌نزی قرار گرفته‌اند که یک گوشه آن هاوایی، گوشه دیگر نیوزیلند و دیگری جزیره ایستر در اقیانوس آرام جنوبی متعلق به کشور شیلی است. فاکاراوا یکی از هزار جزیره پلی‌نزی واقع در آب‌های فرانسه است که به وسیله صخره‌های مرجانی و تالاب‌های آبی مورد حفاظت قرار می‌گیرد. این جزیره به حدی از سایر نقاط فرانسه دورافتاده است که سواحل صورتی رنگ آن به سختی خود را روی نقشه نمایان می‌کند. تا کنون کسی در این جزیره سکونت نداشته است اما دهکده‌های اطراف آن را افرادی از قبایل مختلف کشور اشغال کرده‌اند. وجود جانواران آبزی کمیاب نظیر باراکودا، که پس از کوسه‌ها به عنوان ترسناک‌ترین و درنده‌ترین ماهی دریا و اقیانوس شناخته شده است و همچنین کوسه‌های کله چکشی و کوسه ببری این جزیره را از سایر جزایر اطراف متمایز کرده است.

blank

 

 

جزایر سورین در تایلند

جزایر سورین میزبان معروف‌ترین فضاهای شیرجه و بهترین شرایط برای غواصی، به خصوص در محدوده زمانی بین دسامبر و آوریل هستند. این جزایر که در پارک ملی مو کو سورین، در فاصله ۵۵ کیلومتری ساحل غربی استان پانگ نگا در تایلند واقع شده است، مجموعه‌ای متشکل از پنج جزیره را در بر می‌گیرد. وجود باغ‌های مرجانی اعجاب‌انگیز، سواحل سفیدرنگ وسیع و چند مکان پنهان از دید اغلب مردم، این جزایر را در نوع خود منحصر به فرد کرده است. یک دهکده کوچک و چند پارک زیبا تنها سازه‌های موجود در جزایر سورین تایلند است اما به تازگی زیبایی بی‌نظیر آن برای برخی از گردشگران آشکار شده و همین امر روزانه بر تعداد افرادی که از آن بازدید می‌کنند، افزوده است.

blank

 

 

سیبا، آنتیل کوچک

آنتیل کوچک نام مجموعه‌ای دراز از جزیره‌های آتشفشانی کمانی شکل در نیم‌کره غربی است که بیشتر آن‌ها، مرز میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس را می‌سازند و بخشی از این جزیره‌ها هم در پادشاهی هلند واقع شده است. سیبا یکی از جزایر آنتیل کوچک است که با ویژگی‌های جغرافیایی ناهموار خود و آتشفشانی عظیم، تجربه را برای افراد علاقمند به سفر در جزایر متفاوت می‌کند. وجود جنگل‌های بارانی و مسیرهایی برای پیاده‌روی بهترین گزینه در این جزیره برای کسانی است که سفر خود را به قصد اکتشاف آغاز کرده‌اند. متفاوت با سایر جزیره‌های آنتیل کوچک، هیچ ساحلی در اطراف جزیره سیبا به چشم نمی‌خورد اما حوضچه‌هایی زیبا، مسیرهایی برای قدم زدن و جانوران کمیاب دریایی به وفور در آب‌های اطراف وجود دارد که بازدیدکنندگان در حین شنا می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. جزیره شگفت‌انگیز سیبا، برخلاف دیگر مناطق اطراف دریای کارائیب که ساختار خود را با مدرنیته سازگار کرده‌اند، بدون تغییر زیبایی طبیعی خود را حفظ کرده است. البته این جزیره زیبا از دید بسیاری از مردم پنهان مانده است و همین ناشناخته ماندن آن به پایداری عناصر طبیعی در آن منجر شده است.

مرتبط:

جزیره شیف بوشهر

پوکت _جزیره شناور روی آب

جزیره گردی در هالونگ _ قطب گردشگری ویتنام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *