جزیره کوشک

جزیره کوشک کجاست؟

جزیره کوشک یکی از زیباترین تفرجگاه های کشورمان است که هرساله گردشگران زیادی برای دیدن آن به ایران سفر می کنند.

در ماه های اخیر شیوع گسترده ویروس کرونا موجب شد که محدودیت های بین المللی با هدف قطع زنجیره سرایت ویروس کووید۱۹ برای سفر تعریف و اجرا شود.

ما نیز تاکید داریم که برای حفظ سلامت خود و عزیزانتان از رفتن به سفرهای غیرضروری و صرفا تفریحی اجتناب کنید البته در همین مدت می توانید با استفاده مناسب و بهینه از تکنولوژی های روز و فضای مجازی به سفرهای مجازی بروید و ضمن داشتن تفریحی مطمئن و شاد ،بیشتر با  سرزمینمان آشنا شوید.

یکی از زیباترین تفرجگاه های کشورمان با نام جزیره کوشک شناخته می شود.این جزیره که در شهرستان اندیکای استان خوزستان قرار گرفته در پشت سد شهید عباس پور واقع شده است.سازمان آب و برق خوزستان در اوایل سال۱۳۸۰جزیره کوشک را از یک جزیره غیر مسکونی به منطقه ای گردشگری_اقامتی تبدیل کرد.

این سازمان تلاش کرد به نحوی از ظرفیت گردشگری جزیره بهره برداری کند که روند ساخت بافت شهری و محل های اقامتی آسیبی به فضای سبز آن وارد نکند.گردشگران نیز سعی می کنند که در بازدید از جزیره کوشک به قوانین طبیعت احترام گذاشته و از آسیب زدن به آن اجتناب کنند‌.

جزیره کوشک

اطراف جزیره به‌واسطه‌ی حضور رود پر خروش کارون و کوه‌های همیشه استوار زاگرس، طبیعت ناب و خوش‌منظره‌ای دارد که تا مدت‌ها در ذهن‌تان باقی خواهد ماند. اگر سری به ایستگاه‌های قایق‌رانی در حوالی جزیره کوشک بزنید، می‌توانید گشتی در دریاچه‌ی سد بزنید و از این طبیعت بکر لذت ببرید. منطقه‌ی سید احمد و امام زاده سلطان ابراهیم (ع) از دیگر دیدنی‌های این ناحیه است که قایق‌ها شما را به آن‌جا می‌برند.

از جذابیت های گردشگری جزیره کوشک می توان به بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم(ع)و منطقه سید احمد اشاره کرد.

سید احمد در همسایگی سد شهید عباسپور قرار دارد و جاذبه‌ی گردشگری بی‌نظیری به شمار می‌رود. این منطقه چندان فاصله‌ای تا کوشک ندارد و به راحتی در دسترس مسافران است. زیبایی منطقه‌ی سید احمد در بهار بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد و نمی‌شود از تماشایش دل کند. اگر خودتان را به جاده گلزار برسانید، می‌توانید از قایق‌های ایستگاه قایق‌رانی استفاده کنید و در تمام مسیر قایق‌سواری به طبیعت دلفریب جنوب چشم بدوزید و غرق لذت شوید.

جزیره کوشک

امکانات رفاهی و اقامتی جزیره کوشک

فضای جزیره کوشک ، مدرن و شهری طراحی شده و برای ماندن در آن امکانات اقامتی خوبی در نظر گرفته شده تا مشکلی برای تویست‌ها در این زمینه وجود نداشته باشد. ویلاهای کوچک و جذاب این ناحیه، با فضاهای سرسبز و پر دار و درخت، حسابی به دلتان می‌نشیند و به شما فرصت لذت بردن از منظره‌ی آبی دریاچه و قد و قامت کوه‌ها را می‌دهد. پیاده‌روها و پله‌های سنگی، تصویر دلچسبی از این سرزمین بهشتی به‌وجود آورده و قدم زدن را به یکی از لذت‌های آرامش‌بخش تبدیل کرده است. در این نقطه‌ی جنوبی به‌هیچ‌وجه حوصله‌تان سر نمی‌رود؛ تفریح‌های مهیجی همچون کوه‌نوردی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، استفاده از زمین فوتبال و سال‌های ورزشی منتظرتان است. حسابی از امکانات جزیره لذت ببرید و یک خاطره‌‎ی فراموش نشدنی برای خودتان بسازید.

گفتنی است سد شهید عباس پور و جزیره گردشگری کوشک در ۵۰کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان واقع شده اند.

مرتبط:

زیگورات چغازنبیل در استان خوزستان

قلعه شوش؛ اثری منحصر به‌فرد در خوزستان

خوزستان ، سرزمین زرخیز تاریخ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *