جشنواره مادرانه در گناوه با حضور گردشگران خارجی

جشنواره مادرانه گناوه با حضور گردشگران خارجی

جشنواره مادرانه جشنواره فرهنگی هنری در قالب طرح نشاط اجتماعی در بندرگناوه با حضور گردشگران خارجی حامل پیام‌آوران صلح جهانی ( گروه جای جاگت) روز شنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شد.

در این برنامه که به همت موسسه نیمدری سبز تحت عنوان یادواره خادم الزینب (س) زهرا کرمی، تجلیل از پنج بانوی خادم مساجد و تکایا و برپایی جشنواره غذاهای محلی و بومی برگزار شد از گردشگران خارجی استقبال و پذیرایی گرم صورت گرفت.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در این آیین گفت: این جشنواره برای سومین سال پیاپی از بهمن ماه با اجرای چندین برنامه فرهنگی و هنری برگزار و تا اردیبهشت ۹۹ ادامه دارد.

محمد مظفری افزود: نمایشنامه‌خوانی، بازی‌های بومی محلی، دستاوردهای زنان کارآفرین، تجلیل از بانوان خادم و جشنواره غذاهای محلی از عمده برنامه‌های جشنواره مادرانه است.

وی اظهارداشت: سرزمین ایران از دیرباز پیام آور صلح و دوستی در جهان بودهو خوشحالیم که این دوره باحضور گردشگران خارجی حامل پیام آوران صلح در جهان برگزار شده‌است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: در این برنامه جمع شدیم تا شخصیت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) را باگذشت ۱۴۰۰ سال باحضور گردشگران خارجی گرامی و جشن بگیریم.

در این برنامه از پنج بانوی خادم مساجد و تکایا تجلیل، مداحی توسط یکی از مداحان شهر اجرا و به شرکت کنندگان در جشنواره غذاهای محلی و ایرانی لوح تقدیر و هدایا اعطا شد.

شهرستان گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

منبع: ایرنا

مرتبط:

بندر گناوه _ بندری با قدمت ۱۵۰۰ ساله

روستای گماران ،شهرستان گناوه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *