پراگ

حفظ معماری قرون وسطایی در توریستی‌ترین شهرهای اروپا

شهرهای زیادی در اروپا به خاطر داشتن سازه‌های قرن وسطایی، هر سال میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قرون وسطی یکی از مهم‌ترین دوره‌های زمانی در تاریخ اروپا به شمار می‌رود. در این دوره، سازه‌ها به سبک گوتیک، نوعی سبک هنری در قرون وسطی، ساخته می‌شد اما بسیاری از این سازه‌ها و آثار تاریخی در دوران جنگ و در نتیجه زمین لرزه‌ها و بی توجهی مسئولان به ویرانه‌ تبدیل شد. با این حال، بسیاری از آثار تاریخی در بعضی از شهرهای اروپایی به طور کامل حفظ شده‌اند و هر سال تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

نوردلینگن، آلمان

نوردلینگن یکی از مشهورترین شهرهای قدیمی کشور آلمان است که در ایالت باوریای آلمان واقع شده‌ است. این شهر در سال ۸۹۸ میلادی برای اولین بار محل سکونت مردم شد و اکنون بیش از هزار سال از عمر آن می‌گذرد. در نوردلینگن سازه‌های زیادی وجود دارد که به طور کامل و به مدت چند قرن ظاهر خود را حفظ کرده‌اند. یکی از این سازه‌ها، ساختمان شهرداری است که در قرن سیزدهم ساخته شد. نوردلینگن یکی از سه شهر آلمان است که دیوار شهری به جا مانده از قرون وسطی دارد.

blank

کارکاسون، فرانسه

کارکاسون، شهر کوچکی با جمعیتی حدود ۴۸ هزار نفر در ناحیه اکسیتنی فرانسه قرار گرفته ‌است. این شهر به علت اینکه هنوز چهره دست نخورده قدیمی خود را حفظ کرده است، یکی از معروفترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. کارکاسون که در دوران نوسنگی (عصرحجر) به وجود آمد، به خاطر داشتن سازه‌های قرون وسطایی نظیر قلعه‌ Cite de Caracassonne که توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی شناخته شد، در جهان معروف است. هر سال هزاران گردشگر از کارکاسون دیدن می‌کنند تا با معماری قرون وسطی در این شهر آشنا شوند. از دیگر جاذبه‌های این شهر می‌توان به کلیسای Basilica of Saints Nazariusa and Celsus که در قرن دوازدهم ساخته شده است و کلیسای کارکاسون متعلق به قرن سیزدهم اشاره کرد.

blank

ترونی، لهستان

ترونی یکی از قدیمی‌ترین شهرهای شمالی کشور لهستان است که در قرن سیزدهم میلادی تأسیس شد. بخش قدیمی این شهر در سال ۱۹۹۷ توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی ثبت و در شانزدهم سپتامبر ۱۹۹۴ به عنوان یکی از آثار تاریخی ملی لهستان شناخته شد. ترونی یکی از جاذبه‌های مشهوری به شمار می‌رود که به گردشگران امکان می‌دهد روش زندگی در قرون وسطی را تجربه کنند. از جمله معروفترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به ساختمان قدیمی شهرداری، کاخ ترونی و کلیسای جامع شهر اشاره کرد.

blank

دوبروونیک، کرواسی

دوبروونیک شهری در کشور کرواسی، که در ساحل دریای آدریاتیک و نزدیک به تنگه دوبروونیک واقع شده‌ است. این شهر با وجود جمعیت بسیار کم یعنی ۴۲ هزار و ۶۱۵ نفر یکی از معروفترین شهرهای جهان برای گردشگران در منطقه مدیترانه به شمار می‌رود. دوبروونیک برای اولین بار در سال ۱۱۸۹ به عنوان شهر مستقل ثبت شد و در قرن شانزدهم، یعنی زمانی که به مرکز جمهوری راگوسا در کرواسی تبدیل شد شهرت بالایی به دست آورد. سازه‌ها و آثار تاریخی زیادی از این دوره در شهر دوبروونیک بر جا مانده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان از فواره بزرگ Onofrio و هم چنین قدیمی‌ترین باغ رنسانسی جهان با نام Arboretum Tresteno نام برد.

blank

اوهرید، مقدونیه

اوهرید هشتمین شهر بزرگ مقدونیه دارای جمعیتی بیش از ۴۲ هزار نفر است که در نزدیکی دریاچه “اوهرید” قرار دارد. این شهر به خاطر داشتن آثار تاریخی زیاد، نظیر قدیمی‌ترین دانشگاه در نیم‌کره غربی و کلیساهای متعدد، به بهشت گردشگران معروف ‌است. اوهرید یکی از مراکز مذهبی قدیم مقدونیه با افسانه‌هایی مبنی بر وجود ۳۶۵ کلیسا در شهر که هر کدام مخصوص یک روز سال بودند شناخته می‌شود.

blank

پراگ، جمهوری چک

پراگ پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری چک و چهاردهمین شهر بزرگ اروپاست. تاریخ غنی این شهر، آن را به یک مقصد مشهور برای گردشگران تبدیل کرده‌ است به طوری که هر سال بیش از شش میلیون و ۴۰۰ هزار توریست از این شهر دیدن می‌کنند. در بخش قدیمی پراگ، سازه‌ها و آثار تاریخی زیادی نظیر Staronova Synagoga، یک کنیسه قدیمی که در سال ۱۲۷۰ میلادی ساخته شد، صومعه‌ Strahov Monasteryo که در سال ۱۱۴۹ تأسیس شد و بزرگترین کاخ قدیمی جهان، یعنی کاخ پراگ وجود دارد که از قرن‌های مختلف بر جا مانده‌اند. شهر قدیمی پراگ در سال ۱۹۹۲ توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی به ثبت رسید.

blank

تالین، استونی

تالین پایتخت و بزرگترین شهر کشور استونی، واقع در ساحل شمالی این کشور و در نزدیکی خلیج فنلاند است. این شهر با جذب هزاران گردشگر در سال، جزو پربازدیدترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. شهر قدیمی تالین که در قرن سیزدهم میلادی تأسیس شد دارای آثار تاریخی متعددی است که به خوبی از قرون وسطی حفظ شده‌اند. کلیسای سنت اولاف، قلعه تومپئا و کلیسای روح‌القدس از جمله مهم‌ترین آثار تاریخی در شهر تالین به شمار ‌می‌روند.

blank

بروخه، بلژیک

بروخه یکی از شهرهای کشور بلژیک و مرکز استان فلاندر غربی است. این شهر با جمعیتی بیش از ۱۲۰ هزار نفر از تاریخی غنی برخوردار است که به خاطر آثار تاریخی بسیار در سال ۲۰۰۰ توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی به رسمیت شناخته شد. از جمله مهم‌ترین سازه‌های این شهر می‌توان به کلیسای بانوی من و برج ناقوس کلیسا که در قرن سیزدهم میلادی ساخته شد، اشاره کرد.

blank

منبع:ایمنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *