زبان خارجی

حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان محتوا به زبان خارجی

معاون گردشگری از تازه‌ترین مصوبه مجلس برای حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان محتوای فرهنگی و گردشگری ایران به زبان خارجی خبر داد.

علی‌اصغر شالبافیان در توضیح بیشتر بندی که به مجلس پیشنهاد کرده و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ رأی مثبت نمایندگان را دریافت کرده است، گفت: براساس جزء (۱) بندالحاقی۴ در بودجه ۱۴۰۱، مجلس مصوب کرد “هزینه‌کرد اشخاص حقوقی درخصوص تولید و انتشار محتوای فرهنگی و آموزشی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران به زبان‌های خارجی، با هماهنگی و تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی قلمداد شود. ”

وی اظهار کرد: معنی این بند مصوب آن است که شرکت‌ها و اشخاص حقوقی که ملزم به پرداخت مالیات هستند، اگر بخشی از سرمایه و هزینه خود را صرف فعالیت و اقداماتی در راستای معرفی و تبلیغ ایران و یا تولید و انتشار محتوای فرهنگی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران به زبان خارجی کنند، مثلا قراردادی با شبکه‌ای در خارج از کشور بسته شود که سبب انتشار محتوایی درست از ایران شود، اگر به تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برسد به آن میزان که هزینه صرف شده از مالیات آن شرکت کسر خواهد شد. این اقدام موجب می‌شود انگیزه  شرکت‌ها به‌ویژه محلی‌ها برای معرفی شهرها و مقاصد خود تقویت شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد که این پیشنهاد و تصویب آن در راستای مقابله با ایران‌هراسی و ارائه تصویر مناسب و درست از ایران بوده است.

شالبافیان در پاسخ به این‌که آیا شکل اجرای این مصوبه مشخص شده است چرا که احتمال انحراف و یا سوءاستفاده از این بند و امتیاز درنظر گرفته‌شده ممکن است وجود داشته باشد، گفت: این بند در مجلس مصوب شده و ما امیدواریم در شورای نگهبان نیز تایید شود. به هر حال، سازمان امور مالیاتی چارچوب و ضوابط درست، مشخص و البته سختگیرانه‌ای دارد و اینطور نیست که قوانین باز باشد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

زبان فارسی پیوند دهنده اندیشه‌ها در قفقاز

آرامگاه فردوسی _ پدر زبان فارسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *