خودنمایی رُز قطری در خلیج فارس

سرانجام پس از گذشت ۱۸ سال از ساخت‌و ‌ساز موزه ملی قطر، این مکان در سال ۲۰۱۹ به روی عموم مردم باز شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از افتتاح موزه ملی قطر در شهر دوحه از آثار هنری و تجهیزات منحصر به فرد آن رونمایی شد. ساختمان موزه از ۵۳۹ صفحه در هم فرو رفته و ۷۶ هزار پنل بتنی با بافت میانی شیشه‌ای محکم ساخته شده است. هدف معماران این موزه، طراحی ساختمانی برای به تصویر کشیدن میراث فرهنگی و قدرت اقتصادی قطر بود و انتخاب سواحل شهر دوحه برای موزه ملی قطر، ارزش آن را دائمی کرده است.

blank

موزه ملی قطر که آیینه‌ای تمام‌نما از تاریخ منطقه و رشد انفجاری این کشور در قرن بیست و یکم است، در فضایی برابر با ۱۴۰ هزار متر مربع در جنوب مرکز گردشگری اسکله کورنیش دوحه واقع شده است. این موزه از نمای بالا همانند یک مجسمه عظیم یا یک سفینه فضایی به نظر می‌سد.

blank

طراحان موزه ملی قطر، با الهام از صخره‌های محیط اطراف، صفحه‌های موزه را در هم فرورفته طراحی کرده‌اند تا ظاهری شبیه به یک گل رز وحشی (با ساختارهای کریستالی حاصل از فعل‌ و انفعالات خاک و مواد معدنی حوضه‌های نمک خلیج فارس) به آن ببخشند. گل رز وحشی در قطر سمبل قدرت است چرا که در برابر باد، گرمای بیابان و کمبود آب پایداری بالایی را از خود نشان می‌دهد.

blank

این موزه، ثروت و فرهنگ غنی کشور قطر و همچنین پیوند این کشور با ملت‌های دیگر در سراسر جهان را به تصویر می‌کشد. مردم از سراسر جهان می‌توانند با بازدید از این مکان پرشور، زیستن در کشور قطر را از گذشته تا به حال و حتی تا آینده تجربه کنند.

منبع خبر:ایمنا

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *