غذاهای خوشمزه آنتالیا

خوشمزه‌هایی را که در سفر به زیباترین شهرهای ترکیه نباید از دست داد

«ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورها برای سفر است. مهرپرواز مجری مستقیم تورهای ترکیه، با ارائه بهترین خدمات گردشگری، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و… در خدمت شما همراهان گرامی هست.»

یکی از مهم‌ترین نکات در سفر، غذا و رستوران‌های خوب است که برای مسافران و گردشگران بسیار مهم هست. مسافران دوست دارند غذاهای جدید و خوشمزه، در کشورهایی که به آن سفر می‌کنند را بشناسند و درباره بهترین مکان‌هایی که آن را ارائه می‌دهند، بیشتر بدانند تا بتوانند بهترین و خوشمزه‌ترین آن‌ها را امتحان کنند.
ترکیه یکی از بهترین کشورهای پیش‌رو در صنعت گردشگری هست در کنار این صنعت، فرهنگ غذایی آن‌هم بی‌تأثیر نیست و غذاهای ترکی جز محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا قرار دارند.
یکی از جذاب‌ترین گردشگری‌ها در ترکیه، خوشمزه گردی‌های آن است که توجه گردشگران و توریست‌های زیادی را به خود جلب می‌کند با ما برای آشناشدن بعضی از محبوب‌ترین خوشمزه‌های ترکیه همراه باشید.

خوشمزه‌ترین غذاها در زیباترین شهر ترکیه

امروز دوست داریم به سمت استانبول زیباترین شهر ترکیه سفر کنیم و از خوشمزه‌ترین غذاهای آن بگوییم. استانبول یکی از زیباترین شهرهای ترکیه هست به علت تنوع گردشگری که در آن مشاهده می‌شود جز یکی از بهترین شهرهای توریستی ترکیه شناخته می‌شود. یکی از جذاب‌ترین گردشگری‌های آن خوشمزه گردی‌های آن است که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند با ما برای آشنا شدن بعضی از محبوب‌ترین خوشمزه‌های استانبول در تورهای استانبول همراه باشید.

خوشمزه‌های محبوب استانبول عبارتنداز:

· نان کنجدی سیمیت

· میدیه دولما، صدف طعم دار

· تاووک پیلاو، مرغ مزه دار همراه با برنج

· بالیک اکمک، ماهی برشته طعم دار شده

· لحم‌عجین، نان اصیل و گوشت

· کومپیر، سیب‌زمینی شکم پر

· کباب ترکی

بدون امتحان کردن این غذاهای خوشمزه آنتالیا را ترک نکنید!

غذاهای آنتالیا در ترکیه رقیب ندارند و همه غذاهای آنتالیا از ماهی‌های تازه‌اش گرفته تا گوشت کبابی، بهترین طعم و مزه ممکن را دارند. از طرفی صبحانه‌های سنتی ترکی که در آنتالیا سرو می‌شود، در نوع خودشان بی‌نظیر هستند و شما را تا چند ساعتی کاملا سیر نگه می‌دارند. البته غذاهای آنتالیا به این شرط عالی هستند که شما بدانید هر غذایی را در کدام رستوران آنتالیا میل کنید! شما باید بدانید در تور آنتالیا چه غذایی را در چه جایی میل کنید و از این بابت دچار سردرگمی نشوید.

· صبحانه را در مزرعه خانم آیشگول!
صبحانه در فرهنگ ترکی ارزش بسیار زیادی دارد و به همین دلیل مردم ترکیه صبحانه‌هایشان را مفصل میل می‌کنند. مزرعه خانم آیشگول یکی از بهترین رستوران‌ها برای امتحان کردن صبحانه کلاسیک ترکی است.

· غذاهای دریایی را در رستوران بالیک اوی آنتالیا!
یکی از بهترین رستوران‌های آنتالیا، رستوران بالیک اوی آنتالیا است که هم غذاهایش با کیفیت هستند و هم چشم‌انداز جالبی به دریای مدیترانه دارد.

· گوشت کبابی را در رستوران مهمت!
رستوران مهمت یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های آنتالیا است که درست روی یک تپه واقع شده است و به ساحل کنیالتی چشم‌انداز دارد.

· بورک های خوشمزه ترکی در رستوران بورکجی توفیک!
سرآشپز رستوران توفیک در محله سینان آنکارا استاد درست کردن این بورک های خوشمزه است و هیچ بورکی در آنتالیا روی دست بورک های آن وجود ندارد.

· شیش کباب‌های رستوران شیشچی رمضان!
شیش کباب نوعی کباب خوشمزه ترکی است که بهترین آن در رستوران شیشچی رمضان در محله کیزیل سرای آنکارا سرو می‌شود.

· مرغ گریل شده را در رستوران پارلاک!
پارلاک به یکی از مشهورترین رستوران‌های آنتالیا تبدیل شده، منوی این رستوران تماما از مرغ کبابی و گریل شده تشکیل شده که در کنار برنج کره‌ای یا بلغور سرو می‌شوند.

در سفر به کوش آداسی حتما این غذاها را امتحان کنید

کوش آداسی یکی از شهرهای بندری و ساحلی در استان آیدین در کشور ترکیه هست که در چند سال اخیر توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران کشورها به‌خصوص ایران را به خود جلب کرده است. این شهر جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارد که می‌تواند مقصدی بسیار عالی برای سفرهای تفریحی باشد.
کوش آداسی یکی از بهترین و محبوب‌ترین شهرهای ساحلی مدیترانه‌ای ترکیه هست، ازاین‌رو بیشتر جذابیت و فعالیت‌ها در این شهر به دریا و آفتاب ختم می‌شود که می‌توانید تعطیلات بسیار خوبی در این شهر داشته باشید، تعطیلات سرگرم‌کننده‌ای که برایتان خاطره ساز خواهد بود. البته با تمام جاذبه‌های دیدنی و تفریحات بی‌نظیر این شهر، بخش خوشمزه گردی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به کوش آداسی در تورهای کوش آداسی هست.

بیشتر وعده‌های غذایی در کوش آداسی با یک بشقاب mezze (اشتهاآور) شروع می‌شود که ممکن است به‌خودی‌خود یک وعده غذایی کامل باشد. همبرگر محبوب کوش آداسی و همچنین کوفته محلی آن به‌شدت محبوب هست. هر نوع غذای بین‌المللی را نیز می‌توان در کوش آداسی یافت. همچنین برای غذاهای دریایی فوق‌العاده تازه باید از رستوران‌های کنار بندر بازدید کنید.

از محبوب‌ترین غذاها در کوش آداسی می‌توان به:

· سیخ کباب

· کوفته

· سبزی‌ها طعم دار

· سالاد بادمجان کبابی

·  سیچک دالماسی

·  کدوحلوایی سرخ‌شده پر از کشمش و برنج

و… اشاره کرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *