دروازه براندنبورگ برلین و کلیسای جامع کلن

دروازه براندنبورگ برلین و کلیسای جامع کلن

تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی شاید بهترین توصیف برای جوهره تعطیلات در آلمان باشد.

بازدیدکنندگان به دلیل وجود انبوهی از شهرهای تاریخی و شهرهای کوچک، همراه با جنگل‌ها و کوه‌های فراوان، هنگام انتخاب مکانی منحصربه‌فرد برای بازدید، از نظر انتخاب گیج می‌شوند. کسانی که مایل به گشت‌وگذار هستند یا به دنبال هنر هستند، باید به سمت کلان‌شهرهایی مانند مونیخ، فرانکفورت یا هامبورگ حرکت کنند، در حالی‌ که افرادی که به دنبال تفریح هستند باید از جاهایی مانند آلپ باواریا، جنگل سیاه یا دره راین را در تور اروپا بازدید کنند. البته بازدید تنها به معنای نگاه کردن نیست بهتر است که شخصی آگاه سرگذشت آن مکان، نحوه ساخت بنا، افراد مرتبط با آن جاذبه گردشگری را برایتان تمام و کمال توضیح دهد. این‌طور نه‌تنها به تماشای مکان‌های گردشگری می‌نشینید بلکه با فرهنگ و هنر مرتبط با آن جاذبه گردشگری آشنا می‌شوید.

آشنایی با فرهنگ آلمان

این مسئله می‌تواند سفر شما را به لذت‌بخش‌ترین سفر زندگی‌تان تبدیل کند. آن چیزی که مرزها را می‌شکند و انسان‌های دنیا را به هم نزدیک می‌کند همین تعاملات و آشنایی با فرهنگ‌هاست. مسئله‌ای که درنهایت پس از سفرهای مختلف به نقاط مختلف دنیا درک می‌شود این است که هر ملتی در سطح و فرهنگ و آیین خود به زیبایی تمام به کمال می‌رسد.

کلیساهای قدیمی و کاخ‌های بزرگ و زیبا در همه‌جا وجود دارند و در شهرهای کوچک‌تر و روستاها – برخی شهرهای قدیمی قرون‌وسطایی اصلی خود هنوز دست‌نخورده هستند –بخش‌های سنتی با قدمت دیرینه از جمله بازارهای سنتی کریسمس، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها تا امروز ادامه‌ دارند. در قلب فرهنگی آلمان، پایتخت برلین قرار دارد که دارای بسیاری از موزه‌ها و گالری‌های معروف است، در حالی‌ که دوستداران طبیعت دنیایی از امکانات را در خارج از این کشور بزرگ پیدا خواهند کرد. در واقع یکی از کشورهایی که بهترین ساعات تورهای اروپایی را برای گردشگران رقم می‌زند آلمان است. برای یافتن ایده‌هایی برای برنامه‌ریزی سفر خود، دو مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری در تور آلمان را بخوانید.

دروازه براندنبورگ برلین

از آکروپولیس در آتن مدل‌سازی و ساخته‌شده و در زمان پادشاه فردریک ویلیام دوم در سال ۱۷۹۱ بناشده، دروازه براندنبورگ در منطقه میت برلین اولین ساختار نئوکلاسیک این شهر بود. ۲۶ متر طول چشمگیر دارد و کوادریگا، ارابه شگفت‌انگیز چهار اسب حامل الهه پیروزی در بالای آن قرارگرفته است. شش ستون بزرگ آن در هر طرف این سازه پنج گذرگاه چشمگیر را تشکیل می‌دهد: چهارستون برای عبور عموم استفاده می‌شدند، در حالی‌ که ستون مرکزی مختص واگن‌های سلطنتی بود. ستون‌های عظیم در یک دو ساختمان را در هر طرف دروازه تزئین می‌کنند که زمانی توسط نگهبانان مورد استفاده قرار می‌گرفت. بدون شک سخت است باور کنید که نمادین‌ترین ساختمان برلین که امروز بنای باشکوهی از آن می‌بینیم در طول جنگ جهانی دوم به‌شدت آسیب‌دیده و همچنین زمانی بخشی از دیوار بدنام برلین بود و برای چند دهه سمبل تقسیم برلین به شرقی و غربی بود.

blank

کلیسای جامع کلن (Kölner Dom)

کلیسای جامع برج کلن (Kölner Dom) – کلیسای جامع کلیسای سنت پیتر و سنت مری – در سواحل راین واقع‌ شده است و بدون شک چشمگیرترین نشانه شهر کلن است. این شاهکار معماری High Gothic، یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جامع اروپا، در سال ۱۲۴۸ آغاز به کارکرد و جاه طلبانه‌ترین پروژه‌ی ساختمانی قرون‌وسطی بود. فضای داخلی با شکوه آن به همان اندازه نمای زیبایی آن، تزئین شده است، مساحت ۶،۱۶۶ مترمربع را پوشش داده و دارای ۵۶ ستون عظیم است. در بالای محراب بلند، کلیسای سه پادشاه، یک اثر هنری قرن دوازدهم ساخته‌ شده از طلاست که توسط نیکلاس وردون طراحی‌شده با یادگارهایی از سه پادشاه که از میلان آورده شده است.

blank

سایر نکات برجسته شامل نمای پانورامای برج‌های جنوبی، کلیسای سه پادشاه مربوط به قرن دوازدهم و سیزدهم و خزانه‌داری با اشیاء گران‌بهای بسیار در آنجاست که همه آن‌ها بعد از جنگ جهانی دوم تا حد زیادی دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. برای برخی از بهترین مکان‌های دیدنی در سطح شهر و رودخانه، باید از ۵۳۳ پله بالا بروید و به سکویی در برج جنوبی برسید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *