دریاچه ارومیه

دریاچه ای دیدنی به رنگ قرمز در شمال غربی ایران

 این روزها خبری پیرامون قرمز شدن دریاچه ای در شمال غربی کشورمان به گوش می رسد که توجه همه محققان و گردشگران را به خود جلب کرده است.
دریاچه ارومیه که میان دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار گرفته است. علت این رویداد را برخی کارشناسان ورود پساب های حاوی مواد مغذی به ویژه پساب های حاوی ازت و فسفر به محیط های کم عمق دریاچه ارومیه می دانند که اغلب از طریق زهاب های کشاورزی و فاضلاب های شهری و صنعتی به دریاچه ریخته می شود.
در کنار این دریاچه دیدنی شهر ارومیه، به مکان های گردشگری دیگر آن هم می پردازیم:

آبشار سولک اروميه

این آبشار در فاصله چهل کيلومتری غرب شهرستان اروميه و در دامنه کوه های دره رش قرار گرفته است. اين آبشار زيبا در انتهای یک دره پر آب و ديدنی در محل روستای سولک، خودنمایی می‌کند. روستای سولک ميان دو روستای دربند و انبی در منطقه موانا واقع است.
موانا، روستایی از توابع بخش سیلوانه و در شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی ایران است. مسيرهای کوهنوردی در اين منطقه محل مناسبی برای ايجاد کمپ های سياحتی و پناهگاه های کوهستانی است.

دریاچه مارمیشو

یکی از جاذبه های دیدنی استان آذربایجان غربی دریاچه زیبا و تقریبا بکر « مارمیشو» است که مسافت زیادش از ارومیه، باعث شده هنوز طبیعت زیبایی بکر خود را حفظ کند.
این دریاچه در حدود ۴۵ کیلومتری غرب شهر ارومیه و در میان کوهستان های مجاور مرز ایران و ترکیه قرار دارد که از نقطه ورود به خاک ایران زیباترین مناظر طبیعی را رقم زده که می تواند مکانی برای آرامش جسم و جان انسان باشد.
این تنها بخشی از زیبایی ها و جاذبه های گردشگری دریاچه ارومیه است که با رفتن و دیدن آنها از نزدیک، می توانید بیشتر به زیبایی هایش پی ببرید.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *