در فیتور ۲۰۲۰ اسپانیا چه گذشت؟

 نمایشگاه چهل ساله صنعت گردشگری “فیتور” اسپانیا در مادرید، یکی ازمهم‌ ترین رویدادهای جهانی به شمار می‌رود که هرسال میزبان سازمان‎های گردشگری معتبر جهان است و به عنوان سکوی پرتاب گردشگری برای فعالان این حوزه در سراسر جهان و به ویژه در کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امسال به مناسبت هفتادمین سالگرد آغاز ارتباط دیپلماتیک اسپانیا و کره جنوبی، این دو کشور به طور مشترک میزبان رویداد فیتور بودند. کره جنوبی با داشتن ویژگی‌های نظیر امنیت موقعیت تبادلات تجاری، وجود زیرساخت‌های با کیفیت و مدرن و همچنین شبکه حمل و نقل کارآمد، سومین بازار صادر کننده بزرگ آسیا برای اسپانیا محسوب می‌شود.

blank

حضور در این نمایشگاه پنج روزه که از دوم بهمن ماه آغاز و دیروز به پایان رسید، به معنای دستیابی به صدها فرصت استثنایی تجاری و گردشگری بود چرا که امسال از ۱۰۰ درصد افراد حاضر ۳۸ درصد را مدیران بلندپایه بخش گردشگری جهان تشکیل می‌دادند. مدیران بازاریابی و مشاوران اجرایی آژانس های برتر جهانی نیز به ترتیب ۳۴ و ۲۱ درصد از حاضران این دوره از نمایشگاه را به خود اختصاص داده بودند.

blank

حضور هشت هزار خبرنگار از ۶۸ کشور دنیا نیز برای شرکت کنندگان موقعیت طلایی را فراهم آورده بود زیرا فیتور به عنوان نقطه عطف تجارت گردشگری و مهم‌تر از همه عنصر تبلیغاتی بی رقیب در دنیا شناخته می‌شود؛ تنها با حضور در این نمایشگاه و بدون صرف پول‌های هنگفت تبلیغاتی می‌توان نهایت منفعت را از جهت معرفی و فروش خدمات  در سطح جهانی به دست آورد.

blank

آمارها در رابطه با انعقاد قراردادهای سال ۲۰۲۰ هنوز منتشر نشده است اما با نگاهی به ارقام شگفت انگیز معاملات در سال ۲۰۱۹ می‌توان به نقش بدون انکار این نمایشگاه در رونق صنعت گردشگری جهان واقف شد. در سال گذشته، ۱۰ هزار و  ۴۸۷ فعال گردشگری  از ۱۶۵ کشور در این نمایشگاه جهانی شرکت کردند و در مجموع بیش از  ۱۱۰ هزار و  ۸۴۸ نفر از آن بازدید کردند. تعداد ۹ هزار و ۱۵۰ ملاقات‌های تجاری هدفمند “رو در رو” موسوم به (B۲B) رقم خورد و ۴۹ هزار و ۷۱۱ قرار آنلاین نیز در نمایشگاه رقم خورد.

blank

در تجارت B۲B  هرآنچه که بتواند امور خرید و فروش را سرعت و سهولت بیشتری دهد از قبیل شرکا و خدمات مانند تامین کنندگان، خریداران، ترانزیستورهای دریایی محصولات، پشتیبانی، سرویس های بازرسی، کاربری های نرم افزار و… در مکان واحدی جمع می شوند و به این ترتیب یک معامله تجاری با موفقیت بیشتری منعقد می‌شود.

blank

یکی از ویژگی‌های ممتاز نمایشگاه امسال، ارائه تازه‌های تکنولوژی و هوش مصنوعی در صنعت گردشگری بود. در واقع با معرفی راهکارهای گردشگری هوشمند و با فاصله گرفتن از روش‌های سنتی جذب گردشگر، فیتور دریچه‌های جدیدی را به سوی این صنعت باز کرده که همه اعم از گردشگران و ساکنان شهرهای توریستی تا بنیادهای محیط زیستی و اقتصادی از آن سود می‌برند.

blank

این نمایشگاه که هر سال اغلب در روز چهارشنبه آغاز و یکشنبه پایان پیدا می‌کند، برای نظم بخشی به روند بازدید، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را به فعالان حرفه‌ای صنعت گردشگری اختصاص داد و روزهای شنبه و یکشنبه را در اختیار بازدید عموم قرار داده بود.

blank

هر کشور در این نمایشگاه، غرفه مخصوص خود را داشت که بنا به فرهنگ و سلیقه نمایندگان حاضر از ارائه بروشور گرفته تا اجرای موسیقی و نمایش پذیرای بازدیدکنندگان بودند. امسال غرفه های متعلق به کره جنوبی، مصر، مکزیک، روسیه و البته اسپانیا توجه‌های بیشتری را به سمت خود جلب کرد.

blank

ایران نیز امسال با حضور تعدادی از معتبرترین آژانس‌های گردشگری در سالن مختص خاورمیانه در کنار اردن، مصر و عراق به معرفی جاذبه های گردشگری ایران پرداخت که در این بین برپایی سیاه چادر قشقایی، اجرای رقص آیینی و ارائه صنایع دستی ایرانی مورد توجه قرار گرفت.

منبع:ایمنا

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *