دشت شقایق های کالپوش، بهشتی سرسبز برای طبیعت گردی

شاهرود- ایرنا- دشت شقایق کالپوش بهشتی که در جوار آن می توان ساعتها به دور از دغدغه های زندگی امروز از شگفتی های آفرینش لذت برد.

به گزارش ایرنا، یکی از مکان‌های زیبا برای سفر بهاری، کالپوش میامی است؛ سرزمین شقایق‌های وحشی، اردیبهشت و خرداد ماه گل‌های سرخ فراوانی در کنار جاده‌ها و دامنه جلگه دشت دانیال می رویند و سرخی آنها در پس زمینه سبز علفزارها چشم هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند.

دشت شقایق‌های کالپوش یکی از جاذبه‌های طبیعی و زیبای شرق استان سمنان است که می‌تواند مقصد مناسبی برای طبیعت‌گردان باشد.

بهترین زمان سفر برای رفتن به این دشت زیبا، از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد است، زیرا علاوه بر سرسبزی منطقه، به خاطر وجود هوای بسیار مطبوع می‌توانید چند روز در دشت لحظات خاصی را تجربه کنید

دشت شقایق‌ها و آفتابگردان های کالپوش مقصدی برای گردشگران از نقاط مختلف کشور است و هرسال هزاران گردشگر به این منطقه تفریحی سفرمی کنند.
دشت شقایق کالپوش در منطقه‌ای وسیع در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شهرستان میامی واقع شده است،
شقایق‌های سرخ، سالهای زیادی است که در منطقه کالپوش روییده و باعث زیبایی هر چه بیشتر این دشت می‌شود و منظره چشم‌نوازی را برای تماشا و لذت بردن از طبیعت فراهم می‌کنند.
در صورت توجه ویژه مسئولان، اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت‌های فراوان موجود، بخش کالپوش ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری استان سمنان را دارد ومی تواند درسطح ملی مطرح شود.

اطلاع رسانی گسترده‌تر، احداث امکانات و تسهیلات رفاهی در محدوده دشت شقایق می‌تواند در جذب بیشتر ایرانگردان و حتی جهانگردان در بهترین فصل گردشگری تأثیر بسزائی داشته باشد.
با وجود رانش زمین درحسین آبادکالپوش وگمانه زنی هابرای برگزارنشدن جشنواره دشت شقایق‌ها، با هماهنگی های انجام شد، سیزدهمین جشنواره باهمکاری دستگاه‌های اجرایی و مردم روستای حسین آباد امروز برگزارشد
سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری میامی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، بااشاره به استقبال بی نظیر گردشگران درسیزدهمین جشنواره دشت شقایق‌ها افزود: امسال بیش از ۷ هزارتن گردشگر و علاقه مند دراین جشنواره شرکت داشتند.
سیدمحمد صادق رضویان گفت: جشنواره سفر به دشت شقایق‌ها هرساله باهدف شناساندن منطقه تفریحی کالپوش با حضور علاقه مندان طبیعت از بیشتر نقاط کشور برگزار می‌شود.
رضویان با بیان اینکه هر ساله تعداد بازدیدکنندگان در این منطقه بیشتر می‌شود، تصریح کرد: یکی از راه‌های کسب درآمد و توسعه مناطق مختلف گردشگری است و از این رو تلاش می‌شود کیفیت برنامه‌ها هر ساله بهتر شود.
وی با بیان اینکه امسال این جشنواره برای سیزدهمین سال متوالی درروستای هدف گردشگری حسین آباد برگزار شد، افزود: اجرای بازی‌های بومی محلی، موسیقی وچوب بازی، بازدید از مناطق نمونه گردشگری دشت شقایق‌ها، سرداربیک جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و دیگر جاذبه‌های طبیعی منطقه، عرضه صنایع دستی، سوغات، از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.
گیاه شقایق از خانواده (Papaverasea) با گل‌های قرمزوبرگ های پهن کنگره دار است که ارتفاع آنها حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر است.
گل‌های آن دارای عمری بسیار کوتاه و گلبرگ‌های آن پایداری کمی برروی کاسبرگ‌ها دارند.
بخش کالپوش با ۱۲ روستا، در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی واقع است. این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا با ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیر کشت با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگلداری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل شقایق و در شهریور ماه با گل‌های زیبای آفتابگردان پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است. جنگل‌های کالپوش و دیم زارهای آن در آبریز شمال کشور واقع شده‌اند.

پارسال بیش از ۶ هزارتن در جشنواره سفر به دشت شقایق‌ها شرکت کردند.

منبع خبر:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *