دودکش‌های پری

دودکش‌های پری _مقصد بیشترین گردشگران ترکیه

دودکش‌های پری که به نام «سه زیبایی» معروف شده‌اند، از جمله میراث غنی فرهنگی در منطقه آناتولی مرکزی ترکیه هستند که طی سال ۲۰۱۹ میلادی بیشترین حجم گردشگر را به‌سوی خود جذب کردند.

این دودکش‌های پری یکی از نمادهای کاپادوکیا محسوب می‌شوند که با غنای طبیعی، تاریخی و فرهنگی خود چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند.

«سه زیبایی» که شامل سه دودکش پری است، با عناوین پدر، مادر و کودک در منطقه کاپادوکیا در آناتولی مرکزی شناخته شده و توجه گردشگران را در همه فصول سال جلب می‌کند.

دودکش‌های پری

با توجه به فعالیت‌هایی که در بخش فرهنگی و حفظ میراث این بنای تاریخی انجام شده است، از سال ۲۰۱۸ میلادی این میراث غنی توانسته بیشترین حجم گردشگران خارجی را به سوی خود جذب کند و از این رو سود قابل توجهی را نیز برای این منطقه به ارمغان آورد.

در واقع این بنای تاریخی با الهام گرفتن از نام «سرزمین اسب‌های زیبا» نامگذاری شده و به دلیل نوع ساختار نمایشی که دارد، سالانه عکاسان زیادی را نیز از سراسر جهان جذب می‌کند.

دودکش‌های پری

همچنین رسانه‌های بین‌المللی نیز از سال ۲۰۱۸ میلادی بیشترین حجم پوشش خبری را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری جهان از این بنای دیدنی داشتند و همین امر باعث جذب هرچه بیشتر گردشگران و توجه بالای فعالان میراث فرهنگی جهان به ویژه مسئولان کشور ترکیه به این بنای غنی شده است.

در واقع می‌توان گفت که کاپادوکیا مرکز میراث فرهنگی بوده و همچنین زیبایی‌های طبیعی شگرفی دارد. این بنا از پربازدیدترین مکان‌ها در ترکیه و یکی از نادرترین نقاط جهان در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

منبع:اسکان

مرتبط:

مدارک لازم برای سفر به ترکیه

ادیرنه _شهر تاریخی و مرزی در ترکیه

گردشی در اسکی شهیر ترکیه ، شهر رویایی ترکها

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *