دریاچه-لکه دار

راز رنگارنگی دریاچه «لکه دار» چیست؟/ تصاویری منحصر به فرد از «اوسویوس»

دریاچه «لکه دار» یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد است که در این گزارش به آن پرداخته ایم.

اوسویوس یک منطقهٔ مسکونی در کانادا است. البته ما در این گزارش قصد نداریم منطقه اوسویوس را معرفی کنیم بلکه می خواهیم یکی از جاذبه‌های این منطقه را معرفی کنیم که دریاچه «لکه‌دار» نام دارد.

دریاچه لکه‌دار کجاست؟

دریاچه لکه‌دار کجاست؟

دریاچه «لکه‌دار» یک دریاچه قلیایی اندروئیک شور است. دریاچه‌های آب شور دربرگیرنده آب، انواع نمک‌ها با غلظت بسیار بالا و مواد معدنی حل نشده است. میزان نمک‌ها و مواد معدنی دریاچه‌های شور از اکثر دریاچه‌های دیگر بیشتر است شاید همین ویژگی دلیل شکل گرفتن دریاچه لکه‌دار است.

دریاچه لکه‌دار کجاست؟

این دریاچه غنی از مواد معدنی مختلفی مانند ذخایر متراکم سولفات منیزیم، کلسیم، سولفات سدیم، هشت ماده معدنی دیگر و مقادیر کمتری از نقره و تیتانیوم است.

بیشتر آب دریاچه «لکه‌دار» در فصل تابستان تبخیر می‌شود و رسوبات معدنی رنگارنگ در این زمان بیشتر از هر زمان دیگری دیده می‌شوند. سولفات منیزیم که در تابستان متبلور می‌شود، نقش عمده‌ای در رنگ لکه‌ها دارد. همین رنگ لکه‌ها است که هر ساله گردشگران را به سمت منطقه اوسویوس و دریاچه «لکه‌دار» می‌کشاند.

دریاچه لکه‌دار کجاست؟

دریاچه لکه‌دار کجاست؟

در طول جنگ جهانی اول از مواد معدنی دریاچه «لکه‌دار» برای ساخت مهمات استفاده می‌شد. اما خانواده‌ای که به مدت ۴۰ سال دریاچه لکه‌دار  تحت کنترلشان بود سعی داشتند آبگرم در دریاچه لکه‌دار ایجاد کنند.

امروزه دریاچه «لکه‌دار» یک منطقه فرهنگی و از لحاظ زیست محیطی حساس است. این دریاچه یک دریاچه طب سنتی برای مردم منطقه‌ای که در آن قرار گرفته، به حساب می‌آید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *