راهنمای سفر به سوئد

به گزارش خبرنگارحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سوئد، عنوان کشوری با مرکزیت استکهلم بوده که در شمال اروپا و شبه‌جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته است. این کشور با مساحت ۴۴۹۹۶۴ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۹،۶ میلیون نفر چهارمین کشور بزرگ اروپا به حساب می‌آید.

بنا بر این گزارش، برای آشنایی شما به عنوان راهنمای سفر به سوئد، لازم است بدانید؛ مردم سوئد از شاخه اقوام هند و اروپایی به شمار می‌آیند و تبارشان به وایکینگ‌ها می‌رسد. آن‌ها به زبان سوئدی که از خانواده زبان‌های هند و اروپایی و از شاخه ژرمنی است صحبت می‌کنند.

 

راهنمای سفر به سوئد

همچنین در راهنمای سفر به سوئد آمده است؛ این کشور از ۲۵ استان با نام‌های بلکینگ، بوهوسلن، دالارنا، دالس‌لند، گوت‌لند، گستریکلاند، هاللاند، هلسینگلاند، هریدالن، یمتلاند، لاپلاند، مدلپاد، نوربوتن، نرکه، اسکونه، اسمالند، سودرمانلند، اوپلاند، ورملاند، وستمانلاند، وستربوتن، وسترگوت‌لند، انگرمانلاند، اولاند و اوسترگوت‌لند تشکیل شده است.

از شهر‌های اصلی و پرجمعیت این کشور می‌توان به استکهلم، گوتنبورگ، مالمو، اوپسالا، وستروس، اوربرو، لینشوپینگ، هلسینگبورگ، یونشوپینگ، نوشوپینگ، لوند، اومئو، یوله و بوروس اشاره کرد.

سودتلیا، اسکیلستونا، تبه، کارلشته، هالمستاد و وکشو از شهر‌های بزرگ دیگر کشور سوئد به حساب می‌آیند.

 

تعطیلات تابستانی در سوئد

 

 معرفی جاذبه‌های گردشگری برای راهنمایی سفر به سوئد

مراکز تفریحی «گرونالوند»، سالن سینمای «کازمونوا»، ساختمان «گلوبن»، محل اهدای جایزه نوبل و موزه و رستوران «واسا» را از جاذبه‌های گردشگری سوئد برای آشنایی مسافران می‌توان نام برد.

 

تعطیلات تابستانی در سوئد

 

پارک تفریحی «گرونالوند»

«گرونالوند» عنوان پارک تفریحی است که از بیش از صد سال پیش تا به امروز به اهالی این کشور و به خصوص افرادی که در استکهلم زندگی می‌کنند خدمت‌رسانی کرده است. این پارک تفریحی یکی از نماد‌های تابستان در استکهلم به شمار می‌آید.

 

تعطیلات تابستانی در سوئد

ساختمان «گلوبن»

گلوبن عنوان بزرگترین ساختمان کروی جهان است. این ساختمان ۶۰۰۰۰ متر مربع مساحت، ۱۱۰ متر شعاع و ۱۶۰۰۰ نفر گنجایش دارد.

شایان ذکر است؛ جشن پنجاهمین سالروز احداث سازمان ملل متحد در ساختمان گلوبن برگزار شده است.

 

تعطیلات تابستانی در سوئد

 

موزه و رستوران «واسا»

 

موزه و رستوران «واسا» تنها کشتی بازمانده از قرن ۱۷ میلاد در سطح جهان است. این کشتی یک گنجینه هنری منحصر به فرد به حساب می‌آید و با صد‌ها مجسمه کنده‌کاری شده تزیین شده است.

در راهنمای سفر به سوئد آمده است: دانشگاه اوپسالای سوئد، برترین مرکز آموزش زبان فارسی در اروپا به شمار می‌آید. برخی از کلمات زبان رسمی این کشور ریشه در زبان فارسی دارند.

منبع خبر:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *