گردشگری-کرونا

روزگار گردشگری داخلی در دوره پساکرونایی

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان معتقد است که صنعت گردشگری در کشور و خصوصا در استان سمنان در دوران پساکرونایی روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت.

مهدی جمال در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گردشگری داخلی ما بعد از مهار کرونا، شاهد رونق بسیار خوبی خواهد بود. اگرچه در بحث گردشگری خارجی ممکن است با این رونق روبرو نباشیم.
وی ادامه داد: با توجه به این شواهد میراث فرهنگی استان سمنان در بدو شکل‌گیری بحران ناشی از کرونا و در آستانه تعطیلات نوروز امسال و فصل سفر، از مسافرانی که استان زیبای سمنان را به عنوان مقصد خود تعیین کرده بودند، خواست که سفر خود را نه لغو بلکه به تاخیر بیاندازند.

وی با بیان اینکه آمادگی خوبی برای پذیرایی از مسافران در استان داشتیم تصریح کرد: میراث فرهنگی استان سمنان وعده می‌دهد که خدمات خود را بری دوران پساکرونایی و خصوصا در فصل سفرهای تابستانی به دو برابر افزایش دهد تا به نوعی جبران کرده باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با تمجید از همکاری و همراهی فعالان حوزه گردشگری با ستاد مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه این همکاری سبب شد که دوستان ما در ستاد مقابله با کرونا، بتوانند بهتر عمل کنند.
وی از ارسال پروتکل‌های بهداشتی به تمامی تاسیسات گردشگری استان خبر داد و افزود: در این شرایط تمامی رستوران‌های بین‌راهی و سفره‌خانه‌های داخل شهرها متعهد شدند که تنها مجاز به عرضه در خارج از مجموعه خود هستند.
جمال با بیان اینکه در ابتدا در هر کدام از شهرهای استان به یک هتل اجازه پذیرش دادیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به اهمیت موضوع این هتل‌ها نیز خود داوطلبانه تعطیل کردند و ظرفیت پذیرش به صفر رسید.

گردشگری

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را به کار بستیم که اشتغال این بخش آسیب نبیند ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی و دولت نیز برنامه‌های خوبی برای حمایت از این بخش و حفظ اشتغال آن دارند که بحث اهمال ،۲۴درصد حق بیمه، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره، تسهیلات ۱۲ درصد به تاسیسات گردشگری و…از جمله آنها است.
جمال اضافه کرد: در همین راستا برای اولین بار وزیر میرزاث فرهنگی و رئیس کل بانک مرکزی و نمایندگان تاسیسات گردشگری نشستی با معاون اول رئیس‌جمهور داشته و در آن قول داده شده که به داد صنعت گردشگری برسند.

وی با بیان اینکه قبل از بحران کرونا آمادگی خوبی برای پذیرایی از میهمانان استان ایجاد کرده بودیم افزود: در نمایشگاه تهران که غرفه استان حائز رتبه برتر کشور هم شد، میراث فرهنگی استان هفت تفاهمنامه انعقاد کرده بود که منجر به احداث کمپ کویرنوردی، برپایی نوروزگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی متعددی می‌شد اما متاسفانه با بروز بحران کرونا این برنامه‌ها به تعویق افتاد و انشالله در فرصت مناسب و در دوران پساکرونایی با شکل و شمایل مناسبی پیگیری مجدد می‌شوند.
جمال با اشاره به رشد ۳۸درصدی سفرها در سال گذشته افزود: امسال با توجه به برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده بود، انتظار داشتیم که شاهد رشد حداقل ۴۵ درصدی سفرها در استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از کروناویروس به صنعت گردشگری استان اظهار کرد: با توجه به عضویت میراث فرهنگی در ستاد استانی، کمیته‌ای در همین راستا شکل گرفته و در حال حاضر در حال برآورد میزان خسارات هستیم و تلاش خواهیم کرد با جذب گردشگر در دوران پساکرونایی و جذب کمک‌ها و حمایت‌های دولت به تاسیسات گردشگری استان کمک کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:کرونا صنعت گردشگری را ۷ سال عقب کشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *