روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را آنلاین ببینید

روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را آنلاین ببینید

سایت آپارات بزرگداشت روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

برای جلوگیری از انتقال زنجیره‌ی کرونا مسوولان میراث فرهنگی تصمیم گرفتند تا مراسم روز جهانی «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» را نیز به صورت مجازی و پخش زنده از سایت آپارات برگزار کنند.

در این مراسم قرار است علی محمد سعادتی – شهردار منطقه ۱۲ تهران – ، اسکندر مختاری – مدرس دانشگاه  و پیشکسوت میراث فرهنگی – ، سید احمد محیط طباطبایی – رییس ایکوم ایران – ، حسن عمیدی – رییس موزه ارتباطات –  ، علی‌رضا قلی‌نژاد – عضو هیات اجرایی ایکوم و معاون پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و فرزاد رستمی‌فر – کارشناس – به صورت آنلاین درباره‌ی «فرهنگ‌های مشترک، میراث مشترک، مسوولیت مشترک: از توپخانه تا حسن‌آباد» صحبت کنند.

این مراسم  ۲۸ فروردین همزمان با این روز جهانی از ساعت ۱۶ تا ۱۸ از آدرس «aparat.com» به صورت زنده پخش می‌شود.

روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی را آنلاین ببینید

 

همچنین پرهام جانفشان – مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران – از برگزاری نشستی دیگر به صورت زنده توسط این اداره کل خبر داد و افزود: این روز جهانی فرصت مناسبی است تا عموم جامعه را در قبال یک مسئولیت مشترک به نام میراث فرهنگی حساس کنیم.

او با بیان این‌که این نشست آموزشی نیز بر اساس شعار سال شورای جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی ” فرهنگ‌های مشترک، میراث مشترک، مسئولیت مشترک” برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود، افزود: تهران شهری است که اقوام  مختلف کشور با ریشه‌های فرهنگی مشترک که بر آماده از یک هویت تاریخی بسیار غنی ایرانی – اسلامی در آن  سکونت دارند و این اشتراکات فرهنگی موجب شده است تا تمام شهروندان به یک میزان بر میراث فرهنگی و تاریخی شهر به عنوان داشته‌های ملی حساس باشند.

او تاکید کرد: تحقق شهر پایدار در گرو ایجاد تعلق خاطر شهروندان به داشته‌های فرهنگی و تاریخی است و اگر امروز هر چه بیشتر از گذشته عموم جامعه را به داشته‌های تاریخی خود حساس کنیم در مسیر رسیدن به آرمانهای شهر پایدار موفق‌تر خواهیم بود.

به گفته‌ی جانفشان نشست مجازی “میراث فرهنگی،مسئولیت مشترک” پنج شنبه ۲۸ فروردین ساعت ۲۰ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای دریافت لینک برنامه می‌توانند نام خانوادگی خود را به سامانه ۵۰۰۰۵۴۲۰۲۰ پیامک کنند.

مرتبط:بازدید متفاوت از موزه مادر ایران در آپارات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *