روستایی تاریخی در پنج کیلومتری لواسان

روستایی تاریخی در پنج کیلومتری لواسان

زمانی هست که دلتان می خواهد به یک سفر بروید تا خستگی یک هفته کاری از تنتان خارج شود ولی حوصله مسافت های طولانی را ندارید. پس اگر دچار این حس شده اید و حوصله تان هم سر رفته است،  می توانید سری به روستاهای اطراف  تهران بزنید؛ روستایی مانند «افجه» که زیبایی های خاص خودش را دارد و مردم آن به روشی سنتی خانه هایشان را گرم می کنند.
روستایی تاریخی در پنج کیلومتری لواسان
روستای افجه در پنج کیلومتری لواسان واقع شده است که مردمانش با گویش مازندرانی تکلم می کنند.
از خصوصیت دیگر آنها  می توان به خونگرمی و میهمان نوازی شان  اشاره کرد که از هیچ چیزی برای کمک به مسافران دریغ نمی کنند.
 علاوه بر آن یکی از زیبایی هایش دشتی است که به راستی دیدنش خالی از لطف نیست.  همچنین دره افجه در فصول مختلف سال مورد توجه گردشگران و کوهنوردانی است که از مسیرهای آن برای صعود به قله ریزان پرسون، ساکا، آتشکوه و مهرچال عبور می کنند.
امروزه می توان آثار کاروانسراهای صفوی را که در آن سوی دیواره صخره ای کوه و در انتهای دره واقع شده است، در این روستا مشاهده کرد.
روستایی تاریخی در پنج کیلومتری لواسان
از همه این ها جالب تر در این روستا یک حمام قدیمی وجود دارد که می توانید به آنجا بروید.
این حمام دو بخش مجزای زنانه و مردانه داشته  و بنای آن دارای طاق، گنبدهای عرقچین و قوس های جناغی است. اهالی منطقه قدمت حمام را به دوره صفوی یا اوایل حکومت قاجار نسبت می دهند اما با این حال این حمام همچنان فعال است و مردم روستا از آن استفاده می کنند.
روستایی تاریخی در پنج کیلومتری لواسان
شما با رفتن به این روستا  که در نزدیکی لواسان کوچک واقع شده است، می توانید علاوه بر استفاده از هوای خوب آن جاهای قدیمی و تاریخی دیگر آن را کشف کنید.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *