بقمچ

روستای زیبای بقمچ

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که عاشق طبیعت گردی و ایرانگردی هستید سری به روستای بقمچ شهرستان چناران بزنید و از بودن در این روستا لذت ببرید در ادامه با این روستا آشنا خواهید شد

کشور عزیز و پهناورمان ایران با شرایط اقلیمی و آب و هوایی متفاوت دارای انواع طبیعت های زیبایی است که در کل ایران می توانید آن را بیابید این بار در این مطلب از پرشین وی قصد داریم شما را با یکی از روستاهای زیبا و خوش آب وهوای شهرستان چناران آشنا کنیم روستای بقمچ یکی از زیباترین روستاهای چناران است که دارای زیبایی های خاص و طبیعت خوش آب وهوایی است در ادامه عکس هایی از این روستا را با هم خواهیم دید
روستا بقمچ (boghmech) مرکز دهستان بقمچ از توابع شهرستان چناران استان خراسان رضوی است. روستای بقمچ در فاصله ۳۶کیلومتری شمال شهرستان چناران قرار گرفته و فضایی سبز با خانه های کاه گلی دارد.
دهستان بقمچ در فاصله ۳۶کیلومتری شهرستان چناران می‌باشد. از شمال به محدوده شهرستان درگز، از شرق به شهرستان مشهد، از غرب به دهستان رادکان و از جنوب به شهرستان چناران محدود است.روستای بقمچ با ۲۰۵ کیلومتر مربع مساحت ۵٫۲ درصد از وسعت شهرستان چناران را دربر می‌گیرد.
بقمچ
محصول اصلی روستای بقمچ تنباکوست که اما بیشتر مردم از تولید محصولات باغی و دامداری ارتزاق می کنند. محصولات عمده باغداری در این روستا گردو، سیب و گیلاس است. روستای بقمچ یک رودخانه دائمی دارد که از به هم پیوستن سه رودخانه کوچکتر ایجاد شده و در پایین دست رودی خروشان را تشکیل می دهند. نام روستای بقمچ مخفف باغ میش بوده که عمدتا به خاطر شغل مردمان این روستا بر آن نهاده شده بود.
تقریبا در ۷۵ کیلومتری شمال غرب مشهد در محدوده دامنه های جنوبی رشته کوه هزار مسجد واقع شده است. چناران آبادی و توسعه خود را مدیون موقعیت جغرافیایی خویش است. این شهر که در قدیم به آن رادکان می گفتند از شهرهای آباد منطقه توس بوده است.
بقمچ
شهر چناران دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیبایی است. از جمله آن ها می توان به مسجد جامع رادکان، میل رادکان، چشمه گیلاس، رباط سید آباد و.. اشاره کرد. این شهر با وجود بناهای تاریخی، ییلاقات ، کوهپایه های سر سبز و روستاهایی نظیر اخلمد و رودخانه های دایمی و فصلی و نزدیکی به مرکز استان پتانسیل بالایی در جذب گردشگر دارد. طبق گفته عضو انجمن گردشگری چناران تنها به منطقه نمونه گردشگری اخلمد ۸۰۰ هزار نفر سالانه سفر می کنند. این آمار خبر از مناظر بی بدیل شهر چناران و اهمیت ان در توسعه گردشگری کشور می دهد.  شهر چناران دارای هنر های دستی نیز می باشد که از جمله آن می توان به هنر قالی بافی اشاره کرد که با طرح های مشهد، نقش های افشان، لچک، محرابی و خشتی عرضه می شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *