گردشگری صلح

رونق گردشگری صلح و دوستی در پساکرونا

بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ منجر به اعمال محدودیت‌های سفر شده و تاثیر زیادی بر گردشگری ایجاد کرده است، با این‌حال با شروع برنامه واکسیناسیون، بسیاری از کشورها امیدوارند در آینده‌ای نزدیک سفرها را دوباره آغاز کنند.

به نقل از کانورسیشن، اگرچه هنوز در بسیاری از کشورها محدودیت‌های قابل‌توجهی درباره سفر و گردشگری وجود دارد، اما تبلیغات آژانس‌های مسافرتی بیشتر شده است. عوامل مهمی بر تصمیم‌های سفر در پساکرونا نقش دارند که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

با توجه به بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ شرایط سفر و پیش‌بینی برنامه‌ریزی تعطیلات در آینده، پیچیده و نیاز به انجام اقداماتی خواهد داشت. مسائل اقتصادی نیز بر گردشگری جهانی تاثیر خواهد گذاشت، زیرا طی بیماری همه‌گیر، افراد بسیاری درآمد خود را از دست داده‌اند. با پایان همه‌گیری، انتخاب تعطیلات بر اساس مقصد و جاذبه نیز پایان خواهد یافت و در عوض، صنعت گردشگری و گردشگران بیشتر به نیازهای شخصی خود توجه خواهند کرد.

گردشگران در پساکرونا انتظار خدمات مهمان‌نوازی بیشتری از ارائه‌دهندگان گردشگری دارند. در پساکرونا برخی از انواع گردشگری مانند گردشگری پزشکی، گردشگری سلامتی و گردشگری معنوی و مذهبی با توجه به اهمیت آنها بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.

فابیو کاربونه، کارشناس گردشگری اظهار کرد: انتظار می‌رود افراد در گردشگری پساکرونا به افراد بیشتر از مقصد توجه کنند و بسیاری از افراد بعد از رهایی از فاصله فیزیکی، برای دیدار عزیزان دور از وطن سفر ‌کنند، به همین دلیل، گردشگری پساکرونا توسعه انسانی، گفت‌وگو و صلح را محور اصلی قرار خواهد داد. بنابراین، مهم‌ترین گردشگری در پساکرونا، سفر برای دیدار دوستان و اقوام، گردشگری داوطلبانه و گردشگری صلح خواهد بود.

 

گردشگری داوطلبانه، ترکیبی از سفر و مشارکت در فعالیت‌های زیست‌محیطی یا بشردوستانه در یک مقصد خارجی است. با توجه به عواقب اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیری کووید- ۱۹، نیاز به گردشگری داوطلبانه در کشورهای در حال توسعه بیشتر خواهد شد، زیرا نه تنها مطلوب، بلکه ضروری است.

گردشگری صلح نیز با علاقه بازدید از مقاصد خاص مرتبط است تا بتواند از طریق تحقیق و بررسی برای توسعه صلح، به تلاش‌های یک مقصد برای ایجاد صلح کمک کند. گردشگری صلح به‌طور معمول شامل بازدید از بناهای یادبود صلح یا مناطق درگیر با هدف یادگیری از اشتباهات جنگ‌های گذشته و کمک به برطرف‌کردن اختلافات یا جلوگیری از درگیری‌های موجود است.

از جمله فعالیت‌های گردشگری صلح سفرهای آموزشی به مکان‌هایی مانند بنای یادبود دیوار برلین و پارک صلح هیروشیماست. این مورد همچنین ممکن است به شکل شرکت در کارگاه‌ها و کنفرانس‌ها در بین متخصصان حل اختلاف و یا راهپیمایی‌های صلح‌آمیز باشد، بازدید از آثار هنری معروف صلح و نمایشگاه‌هایی با مضمون صلح، جشنواره‌ها و فعالیت‌گردشگری مرتبط با صلح نیز با اهمیت خواهند بود.

صنعت گردشگری یک فرصت منحصربه‌فرد درباره تامل در آینده است و اگر بخواهد تاثیرگذار باشد، باید کیفیت و تجربه‌های مقرون‌به‌صرفه و مهم از نظر گردشگران را در اولویت قرار دهد. با فراهم‌شدن شرایط سفر در پساکرونا، ترویج مقصد و دیدنی‌های آن دیگر مورد توجه نخواهد بود. صنعت گردشگری، ممکن است در حال تغییر باشد و محدودیت‌هایی (راهروهای مسافرتی) در آن وجود داشته باشد اما چاره‌ای جز توجه به تامین خواسته‌ها و نیازهای گردشگران نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

مرتبط:

تاثیر گیاه‌خواری گردشگری وگان

صنعت گردشگری تا کی دندان روی جگر بگذارد؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *