اسدآباد

زیان بالای کرونا به صنعت سبز گردشگری اسدآباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد گفت: کرونا زیان بالایی به صنعت سبز گردشگری شهرستان وارد کرد و این امر موجب شده تا خانه های بومگردی از پرداخت اقساط خود معذور باشند.

کامران اکبری‌شایگان در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: بیشتر خانه های بومگردی اسدآباد دارای اقساط بانکی به جهت اخذ تسهیلات روستایی و عشایری هستند که تعطیلی و ناخوش شدن احوالات صنعت گردشگری در ایام کرونایی موجب آن شده که این اقامتگاه ها قادر به پرداخت اقساط خود نباشند و با مشکل مواجه شوند.

وی تصریح کرد: فرماندار شهرستان اسدآباد و مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان برای مرتفع شدن مشکل این قشر نامه ای را به بانک ها برای به تعویق انداختن اقساط آنان ارسال کرده اند.

اسدآباد

اکبری شایگان با بیان اینکه علاوه بر صنعت گردشگری، بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان نیز متضرر شده و کارگاه های صنایع دستی شهرستان تعطیل و یا برخی نیمه فعال هستند، اضافه کرد: در زمینه مشاغل صنایع دستی آسیب دیده از کرونا به اطلاع کلیه هنرمندان و صنعتگران رشته های صنایع دستی شهرستان که دارای پروانه تولیدی از میراث فرهنگی هستند و بیمه آنها به صورت کارگری توسط کارفرما پرداخت می شده و از زمان شیوع کروناویروس آسیب شغلی دیده اند و یا بیکار شده اند، می رساند با مراجعه به سایت bimebikari.mcls.gov.ir  نسبت به ثبت نام به منظور دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد اظهار کرد: ثبت درخواست در این سامانه قطعی نیست و متقاضی باید در زمان مقرر برای ادامه فرآیند بیمه بیکاری به اداره کار محل کار خود مراجعه کند.

وی یادآور شد: برای تعطیلات نوروزی همه خانه های بومگردی روستاهای ملحمدره و ترخین آباد در اسدآباد زرو شده بود و حتی برخی از گردشگران از بهمن ماه سال گذشته نسبت به رزرو خانه بومگردی در این روستاها اقدام کرده بودند که به علت شیوع کرونا کلیه اقامتگاه های بومگردی و سفره خانه های سنتی این دو روستا به صورت خودجوش رزروی های خود را کنسل کردند که این مشارکت و همیاری قابل تقدیر است.

مرتبط:

زخم‌های عمیق صنعت گردشگری التیام یابد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *