سرای عامری‌ها

سرای عامری‌ها در میان برترین هتل‌های خاورمیانه

رئیس اداره‌ی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کاشان خبر داد که پایگاه جهانی تریپ ادوایزر، بار دیگر اقامتگاه سنتی سرای عامری‌ها را به عنوان یکی از ۲۵ هتل برتر خاورمیانه در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است.

مهران سرمدیان گفت: اقامتگاه سنتی سرای عامری‌ها، یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی کاشان با معماری ایرانی است که در دوره‌ی زندیه ساخته شده و بعدها به مرور گسترش یافته است.

وی ادامه داد: بخش‌های بیرونی و درونی این خانه با گچ‌بری‌های زیبا و منبت‌کاری ظریف تزئین شده و همچنین، بنا دارای چندین حیاط است که رعایت اصل تقارن در این حیاط‌ها به آن زیبایی دوچندان بخشیده.

معاون مدیر کل و رئیس اداره‌ی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان یادآور شد که این سرا در سال ۲۰۱۶ مفتخر به دریافت برنده جایزه بین‌المللی نورپردازی Lightenning award  شده و جایزه‌ی ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی را نیز دریافت کرده است.

سرمدیان خبر داد: پایگاه جهانی تریپ ادوایزر که طی سال‌های متمادی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ اقامتگاه سرای عامری‌ها را به‌عنوان اقامتگاه منتخب گردشگران معرفی کرده بود، به‌تازگی اعلام کرد که این اقامتگاه سنتی در فهرست ۲۵ هتل برتر خاورمیانه سال ۲۰۲۱ رتبه هفدهم را از آن خود کرده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

سرای عامری ها _زیبای کاشان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *