سردشت

سردشت صاحب سایت گردشگری می‌شود

شهردار سردشت گفت: یک سایت گردشگری با عنوان “هه‌واری شار” به مساحت ۳۵ هکتار در این شهرستان احداث می‌شود.

کامل رسولی اظهار کرد: طرح مطالعاتی سایت گردشگری که در ضلع شمال شرقی شهر سردشت احداث می‌شود آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک مصوب هیأت دولت، منابع طبیعی و آبخیزداری مکلف به همکاری با شهرداری است تا در واگذاری اراضی برای افزایش سرانه فضای سبز تا مقدار  ۱۵ مترمربع اقدام شود.

شهردار سردشت اضافه کرد: در این راستا واحد تدوین پروژه شهرداری سردشت با در نظر گرفتن کلیه اصول و اسلوب زیست محیطی اقدام به مطالعات طرح سایت گردشگری و جنگلی در ضلع شمال شرقی شهر کرده است که با واگذاری و ساخت این سایت در سطح ۳۵ هکتار نصف سرانه استاندارد تامین می‌شود.

رسولی گفت: با گذشت ۹۰ سال از قدمت شهر سردشت متاسفانه سرانه فضای سبز این شهر کمتر از یک متر مربع است درحالی که بر اساس ضوابط شهرسازی باید حداقل این میزان هشت متر مربع باشد.

وی با اشاره به اینکه این سایت گردشگری پیشتر قرار بود در قالب پارک جنگلی با عنوان “ایثار” به مساحت ۱۶ هکتار احداث شود افزود: از سال ۱۳۸۶ کار مطالعاتی آن در شش مرحله انجام شد که کمیته فنی منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی هر بار به دلایلی آن را رد می‌کرد تا اینکه بند (ج) ماده ۱۴۷ آن را منسوخ شد.

شهردار سردشت گفت: هم‌اکنون پس از ۱۳ سال بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک مجددا مطالعات این طرح تحت عنوان سایت گردشگری “هه‌واری شار” انجام شده است که با دستور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، فرماندار سردشت و مسوولان شهرستانی به شهرداری سردشت واگذار شده است.

رسولی همچنین با اشاره به مشکلات کمبود زمین در این شهر عنوان کرد: شهر سردشت دارای ۳۶۰ هکتار محدوده قانونی شهری است و محدوده مطالعات وضع موجود در طرح جامع، ۵۲۰ هکتار است که ایبن فضا فاقد سرانه‌های مکفی برای فضای سبز، آموزشی، ورزشی، فرهنگی، درمانی و بهداشتی است که مسوولان نسبت به مشخص کردن آن اهتمام جدی داشته باشند.

منبع:ایرنا

مرتبط:سیاحتی در بهشت گمشده زاگرس به نام سردشت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *