سفر به برلین؛ پانهادن در تاریخی دیگر! +بهترین زمان سفر و معرفی جاذبه‌های گردشگری

برلین از لحاظ تاریخی، یک شهر مهم محسوب می‌شود که با سفر به این شهر در واقع به تاریخ سفر می‌کنید.

سفر به نقاط دوردست و کشورهای گوناگون از جمله تفریحات برخی از افراد محسوب می شود حال این تفریح سفر می تواند ذهنی و در حد دانستن اماکن گردشگری یک شهر یا کشور باشد و یا حتی یک سفر واقعی و جذاب! حال با این تفاسیر امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا شما را به یک سفر به شهر برلین دعوت نماید. پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید!

blank

راهنمای گردشگری برلین

برلین؛ یکی از  شهر‌های مهم اروپایی محسوب می شود که به عنوان پایتخت کشور آلمان شناخته شده است.

برلین هم از نظر مساحت و هم از نظر جمعیت، بزرگترین شهر کشور آلمان استو از این لحاظ نیز دومین کشور در اتحادیه اروپا به حساب می‌آید. علاوه بر آن آلمان ۱۶ ایالت دارد که برلین یکی از این ایالت‌ها است.

برلین در شمال شرق آلمان قرار گرفته و جمعیتی بالغ بر  ۶ میلیون نفر دارد که ترکیبی از صدو هشتاد ملیت در آن وجود دارد، این شهر یکی از شهر‌های مهم تاریخی به حساب می‌آید. برلین از لحاظ داشتن مناظر طبیعی شرایط بسیار خوبی را دارد و بیش از یک سوم این شهر از دریاچه، باغ، رود و جنگل برخوردار است.

برلین آب و هوای قاره‌ای دارد یعنی دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. فصل بهار و پاییز در این شهر، دارای آب و هوای ملایم و معتدل است. آب و هوای فصل تابستان یعنی از ماه ژوئن تا آگوست، دمای هوا در برلین مطبوع و آسمان آفتابی است.

روز‌های تابستانی بلند است و میانگین دمای هوا به ۲۳ درجه می‌رسد. البته این فصل در ماه‌های جولای و آگوست، رطوبت هوا افزایش می‌یابد.

بهترین زمان برای سفر به برلین

بهترین زمان برای سفر به برلین از ماه مه تا سپتامبر است. در این زمان، آب و هوا برای گشت و گذار در پارک، سر زدن به کافه‌ها و گشتن در شهر و تماشای جاذبه‌ها، بسیار مناسب است.

زمستان هم گرچه زیبایی خود را دارد، ولی هوا سرد است و شاید بسیاری از جاذبه‌های گردشگری ساعت کار محدودتری داشته باشند. ضمن اینکه روز‌ها کوتاه‌تر می‌شود و آب و هوا برای طبیعت‌گردی مناسب نیست.

blank

تاریخ برلین

از لحاظ تاریخی، برلین یک شهر مهم محسوب می‌شود، با سفر به برلین در واقع به تاریخ سفر می‌کنید.

اکثر حوادث تاریخی آلمان نیز در این شهر اتفاق افتاده است. در زمان حکومت نازی ها، در واقع برلین یکی از مهم‌ترین محور‌های منازعاتی بود و پس از انتهای جنگ جهانی دوم و فتح برلین، این شهر بین دولت‌های پیروز جنگ تقسیم شد.

در سال ۱۹۶۱ بود که دیوار برلین ساخته شد و آلمان به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد، این دیوار سرانجام در ۱۹۸۹ میلادی برداشته شد و اتحاد دو آلمان ایجاد شد.

از لحاظ تاریخی، برلین یک شهر مهم محسوب می‌شود، با سفر به برلین در واقع به تاریخ سفر می‌کنید. اکثر حوادث تاریخی آلمان نیز در این شهر اتفاق افتاده است.

در زمان حکومت نازی ها، در واقع برلین یکی از مهم‌ترین محور‌های منازعاتی بود و پس از انتهای جنگ جهانی دوم و فتح برلین، این شهر بین دولت‌های پیروز جنگ تقسیم شد. در ۱۹۶۱ بود که دیوار برلین ساخته شد و آلمان به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد، این دیوار سرانجام در ۱۹۸۹ میلادی برداشته شد و اتحاد دو آلمان ایجاد شد.

اماکن گردشگری برلین

blank

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین به دلیل داشتن گنبد بزرگ ۷۵ متری‌اش مشهور است و یک ناقوس قدیمی هم دارد که قدمت آن به سال ۱۵۳۲ برمی‌گردد.

این کلیسا در سال ۱۹۰۵ تکمیل شده است و در مکان یک کلیسای قدیمی دیگر، ساخته شده است.

کلیسای جدید را به سبک نیوباروک ساخته‌اند و بزرگ‌ترین کلیسای برلین است. این کلیسا به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود.

بعد از چند دهه تلاش برای مرمت آسیب‌های به جا مانده از جنگ، این کلیسا شکوه و عظمت سابق خود را باز یافته است. از مهم‌ترین دیدنی‌های آن می‌توان به پلکان باشکوه آن اشاره کرد که تزیینات برنزی دارد. ۱۳ نقاشی از نقاش مشهور برلین، آلبرت هرتل، دیوار‌های کلسیا را مزین کرده است.

ایمپریال گالری، یکی دیگر از دیدنی‌های کلیسا است که نمای زیبایی از محوطه‌ی زیر گنبد دارد. در سردابه‌ی Hohenzollern، نزدیک صد تابوت و تندیس یادبود از قرن شانزدهم تا بیستم نگهداری می‌شود.

سعی کنید زمان بازدید خود را طوری تنظیم کنید که هم‌زمان با برگزاری کنسرت‌ها و رویداد‌های موسیقی باشد. برای اینکه چشم‌انداز‌های زیبایی از جزیره‌ی موزه ببینید، از ۲۷۰ پله‌ی کلیسا بالا بروید تا به بالای گنبد برسید. تور‌های همراه با راهنما و انگلیسی زبان برای بازدید از مجموعه وجود دارد.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم یکی از دیدنی‌ترین و زیباترین بنا‌های نمادین برلین است که از دو کلیسا تشکیل شده است.

اولی یک کلیسای فوق مدرن که در سال ۱۹۶۱ طراحی شده و دیگری کلیسای قدیمی که در کنار آن قرار دارد و البته قسمت‌هایی از آن باقی مانده است.

این کلیسا در سال ۱۸۹۵ تکمیل شده و در سال ۱۹۴۳، ویران شده است. بخش‌هایی از آن در بنای جدید کلیسا مورد استفاده قرار گرفته است.

نتیجه‌ی نهایی، یک بنای بسیاری دیدنی و باشکوه است که به عنوان یادبود جنگ هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک تالار دیدنی دارد که در آن عکس، آثار مختلف و موزاییک‌های قدیمی به نمایش درآمده است.

شاهکار این مجموعه، تندیسی از حضرت مسیح است که از کلیسای قبلی به جای مانده است.

تور‌های همراه با راهنما برای بازدید از این مجموعه وجود دارد همچنین گردشگران می‌توانند در مراسم روز یکشنبه شرکت کنند.

خیابان Unter den Linden

خیابان Unter den Linden، جزء یکی از مشهورترین خیابان های برلین محسوب می شود که ترجمه‌ی تحت اللفظی آن، زیر درختان لیمو است!

این خیابان برای مدت چندین قرن، یکی از محل‌های محبوب گردشگران و اهالی شهر بوده است. هزار و چهارصد متر طول دارد و خیابان‌های مهمی را به هم پیوند می‌دهد.

این خیابان در ابتدا به عنوان مکانی برای اسب‌سواری خاندان سلطنتی ساخته شد و بعد‌ها به خیابان بزرگ و محبوب شهر تبدیل شد. امروزه دو قست ماشین‌روی خیابان با یک محدوده‌ی پیاده‌روی عریض جدا می‌شوند که مکانی بسیار مناسب برای گشت و گذار در خیابان است.

در حوالی این خیابان، جاذبه‌های مهمی مثل میدان Gendarmenmarkt، خانه‌ی اپرا و کلیسای جامع St. Hedwig قرار دارد.

blank

پارک و کاخ شارلوتنبورگ

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بنا‌های تاریخی برلین، پارک و کاخ شارلوتنبورگ است که در اواخر قرن هفدهم میلادی ساخته شده و یکی از مهم‌ترین اقامتگاه‌های خانواده‌های سلطنتی آلمان بوده است.

این کاخ تاریخی و بزرگ را با دقت و زیبایی تمام، مرمت کرده‌اند و ویژگی‌های معماری ارزشمندی دارد که عبارت‌اند از یک گنبد مرتفع ۵۰ متری. از جذابیت‌های تور‌های بازدید از این کاخ، دیدن بخشی به نام New Wing است که آپارتمان‌ها و تالار‌های دیدنی و بزرگی دارد. این مجموعه در سال ۱۷۴۶ ساخته شده و گردشگران را با نحوه‌ی زندگی پادشاهان و قشر مرفه آلمان در آن دوران آشنا می‌کند.

از جمله دیدنی‌های آن می‌توان به اتاق خواب فردریک اول اشاره کرد که وسایلی فوق‌العاده و تزییناتی بی‌نظیر دارد و نقاشی‌های آن بسیار چشمگیر و ارزشمند است. در بخش قدیمی کاخ، اتاق مخصوص ظرف‌های سلطنتی قرار دارد که بهترین نمونه‌های ظرف و ظروف قدیمی و لوکس نگهداری می‌شود.

قدمت پارک کاخ به سال ۱۶۹۷ برمی‌گردد و یک عمارت دیدنی به نام Neue Pavilion در سال ۱۷۸۸ در آن ساخته شده است. یک آرامگاه هم در پارک قرار دارد که در آن مقابر اعضای خاندان سلطنتی وجود دارد. یک محوطه‌ی بزرگ با تندیس بزرگی از فردریک ویلیام در نزدیکی این آرامگاه ساخته شده است.

جنگل Grunewald

شاید تعجب کنید که در مرکز شهر بزرگی مثل برلین، جنگلی با این وسعت وجود دارد. جنگل Grunewald در حدود ۳۲ کیلومترمربع وسعت دارد و یک فضای باز سرسبز و زیبا است که انواع درختان دیدنی از افرا و اقاقی گرفته تا کاج و سرو دارد.

علاوه بر پوشش گیاهی سرسبز، این جنگل سرپناهی برای بسیاری از گونه‌ها جانوری از جمله گوزن و انواع پرندگان است. از جاذبه‌های این جنگل می‌توان به سه دریاچه‌ی آن اشاره کرد که عبارت‌اند از Pechsee، Barssee و Teufelssee. این دریاچه‌ها بخشی از یک منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی طبیعی را تشکیل می‌دهند.

در این دریاچه‌ها و در دریاچه‌های بخش غربی، امکانات تعددی برای آبتنی کردن و انجام انواع ورزش‌های آبی وجود دارد. از دیگر دیدنی‌های این منطقه می‌توان به تپه‌ی مصنوعی ۸۰ متری اشاره کرد. برج Grunewald یک بنای یادبود قرن نوزدهمی است که به پادشاه Wilhelm I. اختصاص یافته است.

لژ شکار این منطقه امروزه به یک موزه تبدیل شده که مجموعه‌های بی‌نظیری از آثار هنری از قرن پانزدهم تا نوزدهم در آن به نماش درآمده است. بازدید از این موزه فقط در قالب تور‌های همراه با راهنما، امکان‌پذیر است.

محله‌ی نیکولای (Nikolaiviertel)

محله‌ی نیکولای (Nikolaiviertel) به عنوان قلب محله‌ی قدیمی شهر شناخته می‌شود و در آن تعداد زیادی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر قرار دارند. از جمله کلیسای سنت نیکولاس، تعدادی موزه و یک مسیر تاریخی جذاب. اخیرا، عملیات مرمت و توسعه‌ی این منطقه‌ی مخصوص عابر پیاده انجام شده و در حال حاضر تعداد زیادی کافه، رستوران، مغازه و فروشگاه‌های سوغات و صنایع دستی در این محله وجود دارد.

از دیدنی‌های جذاب و محبوب آن می‌توان به حوض‌ها و فواره‌های قدیمی و پنجره‌های مشبک‌کاری شده‌ی خانه‌های تاریخی اشاره کرد. بنا‌های تاریخی این منطقه عبارت‌اند از کاخ Ephraim که در دهه‌ی ۱۷۶۰ ساخته شده و در آن نمایشگاه‌های مختلفی مرتبط با سابقه‌ی فرهنگی و هنری شهر برپا شده است. حتما از پلکان بزرگ و باشکوه کاخ دیدن کنید.

از دیگر بنا‌های دیدنی مهم این منطقه می‌توان خانه‌ی Knoblauch را نام برد که در سال ۱۷۶۰ ساخته شده و نمونه‌ای از خانه‌های مجلل تاجران یهودی و ثروتمند آن دوران است.

منبع خبر:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *